WD Caviar SE16 WD2500KS, 250GB Review

Bucky- 24 augustus 2006, 565 views

WD Caviar SE16 WD2500KS, 250GB

Pluspunten

• Degelijk
  • 16 MB Cache
  • Redelijk stil
  • Warmte productie
  • Geluidsproductie
  • Burst snelheid

Minpunten

• Prestaties kunnen beter
  • Geen NCQ

Ik heb deze ongeveer 6 maanden in bezit.
Ideaal om een kleine beoordeling dus.

Positief:
Deze schijf lijkt me vrij betrouwbaar het is geen snelheidsmonster maar ik heb het gevoel dat ze degelijk is en toch een tijdje zal meegaan. De 16MB cache is ook altijd mooi megenomen.
Over de warmte productie ben ook tevreden hoewel ik de schijf zonder extra cooling nog niet getest heb maar in vergelijking met mijn andere schijven blijft ze steeds goed op temperatuur.
Ik heb al wel gelezen op tweakers forum dat er sommige modellen niet de juiste temperatuur weergeven.
Deze schijf is stiller dan mijn maxtors ik hoor deze bijna niet

Negatief:
De prestaties kunnen een tikkeltje beter vind ik.
Geen NCQ ondersteuning

Heb jij ook een WD Caviar SE16 WD2500KS, 250GB?

Ik heb twee van deze schijven en ben er erg tevreden over. Geluidsproductie is bij mij na een half jaar wel wat meer dan in het begin maar daar val ik niet over.

Prestaties zijn nu niet meer zo hoogstaand ivm de nieuwere schijven maar toen ik ze een jaartje geleden kocht was het wel een van de snellere HD's.

Bij mij wordt inderdaad de temperatuur niet goed uitgelezen. In het begin keek ik wel vreemd op toen ik een temperatuur van 50 graden zag, waar mijn vorige schijven (2x een Maxtor DM9) netjes op 25 - 30 graden zaten. Na contact met Western Digital kreeg ik een mailtje dat het een fout in de firmware is. Ze zouden dat nog oplossen.

Ik heb ondertussen nog geen nieuwe firmware gezien, maar ik zit er niet echt mee. Ze voelen totaal niet aan als 50 graden, ik gok dat ze ong. 30 graden zijn. Prima dus.
Prima voor storage dus! :P heb er ook 2 :) wil er eigenlijk 4 in raid 5 ofzo.
En gewoon een raptortje voor OS etc, klaar is kees.