Samsung Syncmaster 770P Wit, Zwart Review

mooncat 24 augustus 2006, laatste update op 18 januari 2010, 254 views

Samsung Syncmaster 770P Wit, Zwart

Pluspunten

• Mooie kleuren en hoog contrast, perfect voor foto's en films. Gamen gaat ook goed, heb geen last van ghosting.

Minpunten

• Grote lompe voet van het scherm, en de voeding is ook een lomp ding. Ondanks dat het 17 inch is, is de behuizing niet zo compact. En de prijs is een beetje aan de hoge kant misschien.

Ik heb dit scherm nu zo'n half jaar en ben er redelijk tevreden mee. Ik wou een 17 inch scherm met een goed panel, contrast en mooie kleuren en dat heeft deze, heeft een PVA panel en gecalibreert zijn de kleuren vrij accuraat.

Over het contrast en de kleuren ben ik dus dik tevreden. Minder tevreden ben ik over de vormgeving en de behuizing, er zit een kleine losse voeding bij (6 cm breed ofzo en 2 cm lang), wat toch wel jammer is. De voet is ook een beetje aan de grote kant, maar je kan je scherm wel flexibel draaien in elke richting die je maar wilt, 360 graden ronddraaien kan en in 3:4 pivot mode ook.

Met de bijgeleverde software kan je de kleuren en contrast veranderen, maar de standaardinstellingen zijn al vrij goed. Donkere tinten zijn goed weergegeven en zwart is geen licht grijs zoals sommige schermen weergeven. De kijkhoek is ook goed, als je schuin op het scherm kijkt kan je het beeld nog steeds goed zien.

De prijs is een beetje aan de hoge kant, je zou voor deze prijs ook een 19 inch kunnen kopen, maar voor dit geld krijg je dan ook hele goede specificaties, zoals de eerder genoemde kleur en contrast.

Nu de conclusie:

Een goed 17 inch scherm als je kleur en contrast erg belangrijk vindt!

EDIT: de voet van het scherm is in nov 2009 kapot gegaan, de monitor zelf niet. Samsung's bouwkwaliteit reputatie doet zich weer waar.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 770P Wit, Zwart?