Tatung V32EMRO Review

Ultimate_OneNewbie 22 augustus 2006, 1.376 views

Tatung V32EMRO

Pluspunten

• Prijs-prestatie verhouding is uitstekend
  • Beeldkwaliteit met name bij HD uitzendingen is zeer goed
  • Aantrekkelijk design
  • Prima geluidskwaliteit dankzij SRS WOW en BBE
  • 3 jaar pick-up en return garantie
  • voldoende aansluitingen incl. PC

Minpunten

• Handleiding vermeld niets over muurbevestiging
  • Universele afstandbediening werkt niet met Tatung codes
  • Zappen tussen TV kanalen duurt relatief lang

Deze Tatung 32" HD-Ready LCD-TV biedt gewoonweg een uitstekende prijs-prestatie verhouding. Ik heb hem een paar weken in bezit en ben enthousiast. Daarom kan ik helaas nog niet goed beoordelen hoe de TV zich op de "lange termijn" gaat houden. (dode pixels wellicht).Maar belangrijk is in dit verband wel de 3 jaar pick-up en return garantie: gewoon no-nonsense garantie die de "echte" merken zelden aanbieden of die je duur betaald als extra garantie bij de TV dealer.

Het geluid is ook prima. Omdat er bekende technieken van SRS WOW en BBE op zit klinkt hij beter dan je zou verwachten als je het- overigens leuke_-design ziet. Helaas geen Dolby Virtual, maar je kunt ook niet alles hebben voor die prijs!

De beeldkwaliteit is gewoon prima en zeker vergelijkbaar met de duurdere "grote merken" sets die je bij elektronika winkels aantreft. Ook de aansluitingen zijn voldoende. (2x scart, HDMI enook PC-input en nog een stel) Voor HDTV (1080i) signalen die via de HDMI worden bekeken is het beeld echt toppie.

Zijn er ook min-punten dan vraag je je terecht af. Nou een paar kleine dingen. De handleiding vermeld helaas niets over de VESA200 bevestiging. Maar middels een mailtje naar het Tatung service centrum wisten ze me te vertellen waar ik op moest letten bij de aanschaf van een muurbeugel. Het lijkt er op dat de gebruikte afstandbedienings code niet "des Tatung's" is. Ik heb een tweetal verschillende universele afstandbedieningen geprobeerd met de voorgeprogrammerde Tatung instellingen: geen resultaat. Dan maar gewoon zuinig zijn met de -overigens prima- meegeleverde afstandbediening. Het zappen tussen de TV kanalen gaat relatief langzaam: de frekwente zapper zal teleurgesteld zijn.

Al met al een aanradertje. Je moet wel bij een webshop durven kopen zonder dat je de TV gezien hebt omdat ik Tatung LCD-TV's nog niet bij de elektronika winkels heb aangetroffen. Als je koopt bij Dollarshop.nl, heb je ook nog eens de laagste prijs en snelle levering (1 werkdag) uit vooraad.

Heb jij ook een Tatung V32EMRO?