Specificaties 1TB 3.5" HDD met USB 2.0 - Bekijk alle specificaties

LaCie Hard disk Design by Neil Poulton 1TB Zwart Review

Freek0416 14 november 2010, 644 views

LaCie Hard disk Design by Neil Poulton 1TB Zwart

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Sfeer lichtje voorkant
  • Turboboost
  • aan-uit knopje

Minpunten

• Fat 32 omzetten naar ntfs
  • Geluid tijdens overdracht

Mobiliteit Score: 4
Ik heb deze nu een half jaar in gebruik.
Geluidsproductie stond op het doosje dat die nihil was, als ik iets op deze harde schijf wil zetten begint die te blazen, dus zo fluisterstil is die niet.
Het blauwe sfeer lichtje aan de voorkant vind ik ook wel leuk verzonnen, en omdat die bij mij voor de tv staat vind ik het ook wel wat hebben.
Enige probleem wat ik met deze schijf had is hem omzetten van fat32 naar ntfs.
Het aan en uit knopje vind ik zelf ook zeer handig, zodat als je hem niet aan wil hebben staan ik niet elke keer de stekker eruit hoef te halen.
Voor de rest is deze harde schijf qua prijs/ kwaliteit zeer goed.

De jaar lang gratis online opslag heb ik zelf nog niet uitgezocht omdat dit voor mij niet aantrekkelijk was omdat het maar 1 jaar geldig is en je er daarna voor moest gaan betalen. Ik weet er wel van dat het 10gb is en dat je het kan gebruiken om automatisch te back-uppen.

De zogenaamde turboboost, ook wel usb boost genoemd, kan usb 2.0 overdrachten 33% versnellen.
Deze optie kun je installeren, dus is niet verplicht. Als je deze geïnstalleerd hebt kun je een keuze maken tussen normaal of turbo. Deze optie kreeg ik ook te zien als ik een usb-stick in de pc deed.
Ik heb de snelheden niet gemeten, dus weet niet of de 33% werkelijk gehaald wordt, maar sneller is die zeker

De wuala online opslag ga ik nog verder onderzoeken, om hier wat meer over te kunnen vertellen.

Heb jij ook een LaCie Hard disk Design by Neil Poulton 1TB Zwart?

wel kort. Ik heb er ook één dus ik weet hoe die werkt maar misschien andere niet. Je kan misschien wat vertellen over de zogenaamde Turboboost of een jaar gratis online opslag.
Wat was er zo problematsich met het omzetten van FAT32 naar NTFS? Dat kun je toch gewoon doen met het convertcommanda vanuit Windows?
Wat er precies aan de hand was weet ik niet meer zeker. Ik weet alleen nog dat het niet op de gebruikelijke manier ging, en mijn zwager het via dos omgezet heeft. Dit proces heeft wel zeker een paar dagen in beslag genomen.
De precieze wijze zal ik is aan hem navragen.