Specificaties PCI geluidskaart - Bekijk alle specificaties

Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS Review

Stevendefeij 22 augustus 2006, laatste update op 28 juli 2010, 1.376 views

Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS

Pluspunten

• Goed geluid lage processor belasting

Minpunten

• Slechte drivers Linux / Windows Vista

Aansluitingen Score: 4
Drivers en support Score: 2
CPU-belasting Score: 5
Nadat mijn vader er een in zijn computer kreeg vond ik het geluid zoveel beter dat ik er voor me eigen computer ook maar 1 besteld heb aangezien mijn oude soundblaster live kapot was gegaan en er een flut 4 kanaals kaartje in hing van CMedia.

Echt een 3 jaar oud supergoedkoop flutgeval.

De soundblaster Audigy ZS 2 is geeft echt zeer mooi geluid en zorgt voor lage processor belasting zelfs onder linux waar de drivers voor een soundblaster live eigenlijk gebruikt worden klinkt het geluid goed.

Maar goed het blijft een goede geluidskaart zeker voor Windows gebruikers ik geloof niet dat hij zoveel onderdoet voor de nieuwe XFI kaarten.
Oke die zullen vast wel weer iets beter zijn maar ik denk niet dat je het verschil echt zal merken.

Net zoals ik ook nooit een Audigy ZS 2 voor mezelf gekocht zou hebben als mijn soundblaster Live nog zou werken.

Maar als je een geluidskaart nodig hebt is dit zeker geen slechte.

Alleen als je Linux draait koop liever de goedkoopste versie of een 2de hand Soundblaster live heb je net zoveel aan.

Overigens onder Windows Vista Beta 2 klink het geluid echt $#%#$%.
Maar ja ik draai de 64 bit versie met XP drivers dus ik zal Creative dat maar vergeven.

Update: In een van de 2 Audigy kaarten zit een rare brom, ik vrees dat dit toch echt mijn laatste Creative is mijn mediacenter gaat het ook met een Via Envy chip doen.

Heb jij ook een Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS?

Ik heb precies dezelfde overstap toen gemaakt (live! 1024 > audigy 2 zs) en was echt verbaasd dat het zoveel beter kon!

Ik ben ook huiverig om over te stappen op een Xfi en zal dit ook zo lang mogelijk uitstellen, sinds ik aardig tevreden ben over mn Audigy. Ik heb wel nog de driver geinstalleerd staan die op de driver cd staat, sinds de nieuwste (op de creative site) problemen gaf met bf2.

Dit allemaal in WinXP 32bit.