Maxtor DiamondMax 10 200GB, 200GB Review

Stevendefeij 22 augustus 2006, 218 views

Maxtor DiamondMax 10 200GB, 200GB

Pluspunten

• Lage temperatuur, snel voor IDE, mooi geluid.

Minpunten

• Ik denk dat hij iets schade gevoeliger is als een Seagate of een WDC maar ja dat is ook maar een inschatting, de schijf doet het nog gewoon.
  • Met 4 kb aan badsectors na 1x laten vallen in de eerste week verder geen beschadiging meer daarna dat ik weet.

Deze harde schijf heb ik gekocht voor school en sleep ik de hele dag met me mee in een bracket ook gaatie wel eens in een USB behuizing.

Afgezien van 4 kb aan bad sectors na 1x laten vallen in de eerste week verder geen beschadiging meer daarna dat ik weet. en wat partitie problemen in Partition Magic (na teveel klooien) heb ik nooit problemen met deze harde schijf gehad.

Hij houd zich zeer goed voor een harde schijf die de hele dag heen en weer gezeuld wordt.

De snelheden zijn ongeveer 60 MB per seconde begin en 55 MB per seconde gemiddeld over hele schijf.
Met burstsnelheden van rond de 80 MB per seconde.
Wat heb sneller maakt als een Seagate 7200.7 SATA schijf.

Hij prutteld een beetje alstie actief is misschien niet erg stil maar ik vind het geluid wel mooi, beter als het gepiep van een Seagate of de hoge bijtonen van een Western Digital.

Een aanrader zeker weten een zeer betrouwbare harde schijf.

Heb jij ook een Maxtor DiamondMax 10 200GB, 200GB?

zover ik me herinner heb ik die schijf ook al een jaar of 3.
tot nu toe geen problemen mee, alleen het geluid is gewoon hinderlijk als je er met je hoofd vlak naast zit.