Specificaties 15,4" (1920x1200), 160GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Fujitsu Celsius Mobile H270 Review

jrfloor 13 november 2010, 331 views

Fujitsu Celsius Mobile H270

Pluspunten

• Mooi scherm met goeie resolutie.
  • 3 jaar on site garantie.

Minpunten

• toetsenbord afdruk op scherm
  • oververhitting, vaak
  • usb poorten gaan snel stuk
  • start traag op
  • haalt niet de prestaties die je van de spec zou verwachten.

Deze computer wordt verkocht als mobile workstation. Hou je het simpel voldoet het ook. Het was ooit een plezier om er films op te kijken. Helaas komen de gebreken van deze computer al snel naar boven.

Het produceert een ongeloofelijk hoeveeheid warmte. Dat merk je al snel door de ventilatie. Hierover zul je zeker opmerkingen krijgen als je het op je werk gebruikt, tot aan de vraag om ajb dat ding uit te zetten. De ventilatie gaten die er zijn zullen ook snel gevuld worden met stofdeeltjes wat het probleem verergerd. Regelmatig zal deze computer dan ook om warmte redenen plots uitvallen. Met name grafisch intensieve applicaites hebben hier last van en dan betaal je ook nog eens voor een zware grafische kaart.

Het scherm was ooit heel mooi. Vanwege slechte design zal er binnen 2 maanden al toetsenbord indrukken op je scerhm te zien. Het takelt steeds verder af. Het beeld blijft wel mooi maar er zijn dus veel beschadigingen die afleiden.

Ik heb gekocht met een optie tot upgrade naar windows 7. Helaas, ik kan nu mijn fingerprint scanner niet meer gebruiken, noch mijn bluetooth.

De usb poorten, er zijn er 3, gaan ook snel stuk. Eentje was al stuk bij oplevering. Wel gerepareerd maar nu weer stuk.

Opstarten is ook heel traag.

Er is een drive bay waar je makkelijk drives kan verwisselen. Ik heb een DVD en een tweede harde schijf. Het mooie aan de tweede hardeschijf is dat die ook met usb is aan te sluiten. Echter dit werkt niet meer. Weet niet waarom.

Deze computer zal nooit de prestaties halen die je van de specs verwacht. Koop liever een goedkoper model (van een ander merk) dan kan je er meer mee.

Er is dan 1 lichtpuntje. Ik heb wel 3 jaar onsite garantie. Gelukkig maar want ik moet ze weer bellen. Zet het nummer maar in je mobiel.

Dit is zonder uitzondering de slechtse aankoop die ik ooit heb gedaan.

Heb jij ook een Fujitsu Celsius Mobile H270?

Het is algemeen bekend dat de q9000 een heethoofd is, verder vind ik de verdeling van de sterren erg slecht ik betwijfel of de prestaties slecht zullen zijn met een quadro 770 en q9000.

Een maat van mij heeft ook een Fujitsu Siemens en heeft daar nooit problemen mee gehad.