Seagate Barracuda 7200.7 ST3160023AS, 160GB - Reviews

Specificaties 160GB • 3.5" HDD (SATA-150) • 7.200rpm - Bekijk alle specificaties

Seagate Barracuda 7200.7 ST3160023AS, 160GB Review

Stevendefeij 25 augustus 2006, laatste update op 26 augustus 2006, 367 views

Seagate Barracuda 7200.7 ST3160023AS, 160GB

Pluspunten

• Betrouwbaar

Minpunten

• Iets irritant geluid maar lang niet zo erg als veel Western digitals, overal verder maar matig in maar ook niet slecht.

Geluid en betrouwbaarheid

Het is niet een van de meeste stille of snelle schijven maar hij is tot nu wel toe zeer betrouwbaar gebleken.
Soms is het geluid ietsjes storend maar heel erg.
Nog geen enkele badsectors of andere problemen die samen hangen met harde schijf problemen.
Qua temperatuur is hij een stuk koeler als onze nieuwe Seagate 7200.10
De temperatuur van de 7200.7 is nu 32 graden tegen 40 graden van de nieuwe 7200.10

Snelheid

Mijn 200 GB Maxtor Diamondmax 10 op IDE is iets sneller maar toch is deze Seagate geen slechte schijf.
Als ik de snelheid meet met HDtune dan haald deze schijf snelheden van net geen 60 MB per seconde gemiddeld ongeveer 45 a 50 MB per seconde met burstsnelheden van ongeveer 83 MB per seconde.
Zelfde toegangstijd is zelfs sneller als een nieuwe 7200.10 13,9
Wat wel vreemd is en dat merk ik bij Seagate wel vaker is dat de schijf op het eerste stuk veel sneller is als het laatste stuk.
Dubbele snelheid aan het begin ten opzichte van het eind volgens HDTune.

Het is een betrouwbare harde schijf die nergens echt in uitspringt.

- Hij heeft een gemiddelde snelheid
- Gemiddelde temperatuur.
- Gemiddeld geluid (alhoewel ik geen fan ben van Seagate harde schijf geluid ik hou meer van het geluid van een Maxtor of nog beter van een Quantum alleen die worden helaas niet meer gemaakt.

Heb jij ook een Seagate Barracuda 7200.7 ST3160023AS, 160GB?