Specificaties PCI geluidskaart met 7.1 geluid - Bekijk alle specificaties

Creative X-Fi XtremeMusic Review

The Merovingian 22 augustus 2006, 454 views

Creative X-Fi XtremeMusic

Pluspunten

• Audiokwaliteit voor zover bekend.
  • 3D-Positionering met koptelefoon.
  • Driver.
  • Uiterlijk (h, alles telt!).
  • Creative (Hoe heet een geluidskaart vandaag de dag in de volksmond? Juist, SoundBlaster!).

Minpunten

• Relatief duur, omdat ieder moederbord tegenwoordig on-board audio heeft laten veel mensen een aanschaf als deze achterwege terwijl het zeker meerwaarde kan hebben.

Aansluitingen Score: 3
Drivers en support Score: 5
Dit is werkelijk een fantastische kaart om mee te gamen.
EAX bijvoorbeeld is gewoon een geweldige uitvinding en Creative is ook vastbesloten om deze techniek 'op te dringen' aan spelletjesfabrikanten.
Dit vind ik belangrijk omdat audio voor een enorm deel de beleving van een spel benvloedt. Positionering, echo en occlusion zijn dan een paar van de eigenschappen die bijzonder aan het realisme van een spel kunnen bijdragen.
Ook voor het maken en afspelen van muziek is de kaart erg geschikt, mede door de zeer functionele driver en de ondersteuning voor ASIO.

Het audiocircuit is dik in orde: de versterker op de kaart is prima, de microfoonversterker is prima en de DAC is goed (voor zover ik weet; ik heb de DAC niet op een hele goeie set kunnen beluisteren).
Ook de XP driver is goed: makkelijk te installeren, zonder blue screens, geen grote vertragingen tijdens het booten.

Heb jij ook een Creative X-Fi XtremeMusic?