Specificaties ~460W, niet-modulair - Bekijk alle specificaties

Zalman ZM460B-APS Review

Gyske 12 november 2010, laatste update op 12 november 2010, 358 views

Zalman ZM460B-APS

Pluspunten

• Stille voeding
  • Effectieve ventilator

Minpunten

• De hoes die om de kabels heen zit is behoorlijk stug, waardoor het netjes afmonteren van de kabels in de kast niet zo eenvoudig is.
  • De betrouwbaarheid is mij tegengevallen met een levensduur van 3,5 jaar.

Prestaties en stabiliteit Score: 4
Aansluitingen Score: 4
Uitrusting Score: 4
Koelvermogen Score: 5
Betrouwbaarheid
Ik schrijf deze voeding omdat mijn exemplaar eergisteren is overleden. Dit exemplaar heeft het wel langer uitgehouden dan die van hondapower, maar toch vind ik 3,5 jaar niet erg lang voor een voeding van 85 euro.
De computer heeft de afgelopen twee jaar bijna onafgebroken aangestaan, maar dat zou geen probleem moeten zijn. Daarnaast maak in de computer regelmatig schoon (stof verwijderen).
Er zat 3 jaar garantie op, wat niet slecht is, maar voor mijn dus net te weinig.

Kwaliteit
Totdat de voeding kapot ging was ik wel tevreden. Hij was stil en kon genoeg lucht verplaatsen om de hele kast te koelen. De twee chassis fans staan al 3 jaar uit. Dit vereiste wel een lichte modificatie van de kast ten behoeve van de luchtstroom.

Heb jij ook een Zalman ZM460B-APS?

Tsja, bij mij zelf is dit type voeding ook net overleden. Krap over de 3 jaar oud, en dat is natuurlijk veel te korte levensduur voor een voeding. Het mag geen echte review zijn, maar ik ben het met Gyske eens dat het voor potentiele kopers een duidelijke indicatie geeft over de duurzaamheid van deze voeding. Overigens heb ik dezelfde ervaring met de 500 watt versie van deze voeding, ook in veel te korte tijd overleden. Zalman is mooi spul, maar dit is niet echt acceptabel vind ik.
Naar mijn bescheiden mening is dit geen review. Dat een onderdeel kapot gaat en dat jij daar teleurgesteld over bent snap ik. Volgens mij hoort deze hier niet thuis.
Ik zat daar ook wel een beetje mee. Maar aan de andere kant zou ik, als ik als potentiŽle koper ook wel willen weten hoe een product in de praktijk bevalt. Aangezien het exemplaar van de andere reviewer ook kapot is gegaan, heb ik dus ook maar mijn ervaringen met dit product toegevoegd.