Logitech Z323 Review
Logitech Z323 Ik heb deze speakerset nu drie weken in mijn bezit, en tot nu toe ben ik er erg blij mee. Een van Logitech's grote verkooppunten is het '360 graden geluid' De doos De doos zelf is erg compact, ik gok op 30x30x30. Hij werd echter bezord in een doos van ongeveer 90x90x90, waarin alle overgebleven ruimte was gevuld met luchtzakjes. De doos zelf is lekker compact en redelijk simpel, met een groot plaatje van de speakerset op de voorkant en de specs in verschillende talen op de achterkant. Toen ik eindelijk alle luchtzakjes had opengeknald (leuk geluidje ) maakte ik de verpakking open. Binnenin neemt de subwoofer ongeveer 2/3 van de ruimte in de doos in, daarnaast zit een klein kartonnen doosje met de satelieten.
Pluspunten
Geluid Design
Minpunten
Teveel bas voor sitcoms or so als de bas-knop niet erg ver omlaag staat Irritant gezoem als er geen muziek speelt
Eindoordeel
Ik heb deze speakerset nu drie weken in mijn bezit, en tot nu toe ben ik er erg blij mee. Een van Logitech's grote verkooppunten is het '360 graden geluid'
De doos
De doos zelf is erg compact, ik gok op 30x30x30. Hij werd echter bezord in een doos van ongeveer 90x90x90, waarin alle overgebleven ruimte was gevuld met luchtzakjes. De doos zelf is lekker compact en redelijk simpel, met een groot plaatje van de speakerset op de voorkant en de specs in verschillende talen op de achterkant. Toen ik eindelijk alle luchtzakjes had opengeknald (leuk geluidje
Design
Het design van speakers is voor mij wel iets belangrijks, omdat ze altijd naast m'n scherm staan, de satelieten hebben een mooi glanzende frontjes, en hebben een mooie gebogen vorm. Ze zijn gek genoeg nog best zwaar, terwijl ze overduidelijk van plastic zijn gemaakt. Op de rechter speaker zit een volumeknop, als je die helemaal naar links draait zet je de speakers uit. Die frontjes vangen helaas ook erg veel stof, en ik ben niet precies netjes
Bouwkwaliteit
De speakers zijn zoals ik al zei overduidelijk van plastic, maar zijn toch erg zwaar. Ik heb even een sateliet opgepakt en ik kon duidelijk voelen dat de speakers aan de onderkant verzwaard zijn, waarschijnlijk heeft Logitech dit bewust gedaan zodat de speakers niet al te veel bewegen. De satelieten voelen stevig aan en ik heb er nog geen krassen op gezien, terwijl ik ze al wel hard heb laten omvallen.
Geluidskwaliteit
Ik luister vooral naar dance, house (Daft Punk, David Guetta, Swedish House Maffia, The Prodigy) en wat rustiger Hip-Hop (Snoop Dogg, Xzibit, Dr. Dre). So far ben ik erg tevreden met het geluid. Het hoog is erg helder, het midden klinkt erg mooi en de bas is duidelijk aanwezig. Er komt toch nog een erg krachtige bas uit zo'n compacte subwoofer. Ik heb de bas nooit helemaal op max, maar eerder op 3/4 staan. Bij films en series draai ik even de knop naar ongeveer 1/4, omdat teveel bas in een sitcom ofzo erg storend kan zijn. Een van Logitech's grote verkooppunten is het 360 graden geluid, en dat klopt gedeeltelijk. Het geluid is weliswaar even goed van bijvoorbeeld de zijkant, maar het volume is veel lager. Het beste geluid krijg je (uiteraard) als je recht voor de speakers zit. Een irritant iets is dat de speakers een irritant gezoem produceren als er geen geluid wordt weergegeven. Dit is bij mij geen punt, omdat er altijd wel muziek speelt bij mij, maar het kan voor iemand anders toch wel een dealbreaker zijn
Conclusie
Het geluid en het design zijn erg goed, helaas is er een irritante zoem als er geen geluid wordt weergegeven. Toch ben ik heel blij met deze aankoop, ik heb ze kunnen aanschaffen voor maar 40 euro!
Reacties (2)
Ik heb zelf de Logitech X-530 5.1 set, maar als de muziek uit staat (dan bedoel ik, dat er niets afspeelt vanuit de pc of elk ander aux apparaat) hoor ik soms ineens radio geluid...Spaanse zenders en soms Britse zenders...niet helder, maar toch te volgen (de
Britse te volgen
Je review is behoorlijk compleet, maar iets meer plaatjes van bijvoorbeeld de doos en de grote doos en de luchtzakjes (nou zijn die luchtzakjes niet echt boeiend), de in-de-doos-indeling, enz.
Plaatjes van de speakers zijn toegevoegd, zelf heb ik geen (goede) camera en daarom heb ik geen foto's van de doos
[Reactie gewijzigd door sabir96 op 27 juli 2024 06:05]
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn