Specificaties 2.1-set met een totaal vermogen van 24 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Logitech Z323 Review

sabir96 10 november 2010, laatste update op 11 november 2010, 2.744 views

Logitech Z323

Pluspunten

• Geluid
  • Design

Minpunten

• Teveel bas voor sitcoms or so als de bas-knop niet erg ver omlaag staat
  • Irritant gezoem als er geen muziek speelt

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Logitech Z323

Ik heb deze speakerset nu drie weken in mijn bezit, en tot nu toe ben ik er erg blij mee. Een van Logitech's grote verkooppunten is het '360 graden geluid'

De doos
De doos zelf is erg compact, ik gok op 30x30x30. Hij werd echter bezord in een doos van ongeveer 90x90x90, waarin alle overgebleven ruimte was gevuld met luchtzakjes. De doos zelf is lekker compact en redelijk simpel, met een groot plaatje van de speakerset op de voorkant en de specs in verschillende talen op de achterkant. Toen ik eindelijk alle luchtzakjes had opengeknald (leuk geluidje :P ) maakte ik de verpakking open. Binnenin neemt de subwoofer ongeveer 2/3 van de ruimte in de doos in, daarnaast zit een klein kartonnen doosje met de satelieten. Alles is ingepakt in plastic, en de frontjes van de satelieten en de poort van de sub zijn ook nog beschermd met een plasticje. De kabels zitten er niet los in, want die zitten allemaal vast aan de speakers. Verder zaten er nog boekjes bij met de garantieinfo, handleiding en meer.

Design
Het design van speakers is voor mij wel iets belangrijks, omdat ze altijd naast m'n scherm staan, de satelieten hebben een mooi glanzende frontjes, en hebben een mooie gebogen vorm. Ze zijn gek genoeg nog best zwaar, terwijl ze overduidelijk van plastic zijn gemaakt. Op de rechter speaker zit een volumeknop, als je die helemaal naar links draait zet je de speakers uit. Die frontjes vangen helaas ook erg veel stof, en ik ben niet precies netjes :+ . De subwoofer is erg simpel, en verrassend compact. Hij is gewoon matzwart, met een glanzend stuk plastic om de poort heen. Achterop zit een knop om de bas te regelen

Bouwkwaliteit
De speakers zijn zoals ik al zei overduidelijk van plastic, maar zijn toch erg zwaar. Ik heb even een sateliet opgepakt en ik kon duidelijk voelen dat de speakers aan de onderkant verzwaard zijn, waarschijnlijk heeft Logitech dit bewust gedaan zodat de speakers niet al te veel bewegen. De satelieten voelen stevig aan en ik heb er nog geen krassen op gezien, terwijl ik ze al wel hard heb laten omvallen.

Geluidskwaliteit
Ik luister vooral naar dance, house (Daft Punk, David Guetta, Swedish House Maffia, The Prodigy) en wat rustiger Hip-Hop (Snoop Dogg, Xzibit, Dr. Dre). So far ben ik erg tevreden met het geluid. Het hoog is erg helder, het midden klinkt erg mooi en de bas is duidelijk aanwezig. Er komt toch nog een erg krachtige bas uit zo'n compacte subwoofer. Ik heb de bas nooit helemaal op max, maar eerder op 3/4 staan. Bij films en series draai ik even de knop naar ongeveer 1/4, omdat teveel bas in een sitcom ofzo erg storend kan zijn. Een van Logitech's grote verkooppunten is het 360 graden geluid, en dat klopt gedeeltelijk. Het geluid is weliswaar even goed van bijvoorbeeld de zijkant, maar het volume is veel lager. Het beste geluid krijg je (uiteraard) als je recht voor de speakers zit. Een irritant iets is dat de speakers een irritant gezoem produceren als er geen geluid wordt weergegeven. Dit is bij mij geen punt, omdat er altijd wel muziek speelt bij mij, maar het kan voor iemand anders toch wel een dealbreaker zijn

Het geluid en het design zijn erg goed, helaas is er een irritante zoem als er geen geluid wordt weergegeven. Toch ben ik heel blij met deze aankoop, ik heb ze kunnen aanschaffen voor maar 40 euro!

Heb jij ook een Logitech Z323?

Hoe zit het met de magnetische afscherming?

Ik heb zelf de Logitech X-530 5.1 set, maar als de muziek uit staat (dan bedoel ik, dat er niets afspeelt vanuit de pc of elk ander aux apparaat) hoor ik soms ineens radio geluid...Spaanse zenders en soms Britse zenders...niet helder, maar toch te volgen (de
Britse te volgen ;) ) En dat is irritant. Natuurlijk kan het spul wel totaal uit, maar dan blijf je bezig.

Je review is behoorlijk compleet, maar iets meer plaatjes van bijvoorbeeld de doos en de grote doos en de luchtzakjes (nou zijn die luchtzakjes niet echt boeiend), de in-de-doos-indeling, enz.
Ik heb bijna altijd muziek aanstaan, maar ik heb voor jou ff de muziek uitgezet en goed geluisterd. Ik hoor in ieder geval geen spaans getetter :+

Plaatjes van de speakers zijn toegevoegd, zelf heb ik geen (goede) camera en daarom heb ik geen foto's van de doos

[Reactie gewijzigd door sabir96 op 11 november 2010 23:01]