Belkin Bluetooth Music Receiver Review

sanderev66 10 november 2010, 18.588 views

Belkin Bluetooth Music Receiver

Pluspunten

• Goede geluidskwaliteit
  • Klein design
  • Eenvoudig te pairen
  • Je kan 'm met meerdere apparaten pairen, met 1 actieve verbinding.

Minpunten

• Blauwe led die irritant is

De Belkin Bluetooth Music Receiver doet precies wat de naam zegt. Het ontvangt muziek over bluetooth. Om het apparaat te gebruiken heb je een Bluetooth geluid uitzendend apparaat en een versterker of losse speakers nodig.

Pairen met iPod Touch 4
Nadat ik het apparaat uitgepakt en aangesloten had. Opende ik op mijn iPod Touch het instellingen scherm, ging ik naar de Bluetooth instellingen en kon ik direct het apparaat daar zien. Pairen ging kinderlijk eenvoudig, het apparaat vroeg om code (0000) en maakte daarna direct verbinding met mijn iPod touch. Op dat moment begon er een fel blauwe led op de BT ontvanger te branden. Ik open de Muziek app, kies een liedje en alles werkt perfect.

Pairen met mijn laptop
Ik steek de BT usb dongle (niet meegeleverd) in mijn laptop, zoek naar BT apparaten in de buurt en vind direct de BT ontvanger van Belkin. Pairen gaat daarna net zo makkelijk als op de iPod Touch. Hier moet ik echter wel even opmerken dat het nog al uitmaakt of je goede BT drivers hebt, anders kan het geluid van slechtere kwaliteit zijn.

Geluidskwaliteit
De geluidskwaliteit van het apparaat is gewoon heel goed. Ik merk geen verschil met toen ik nog een lange kabel gebruikte om hetzelfde te bereiken. Maar ik wil niet zeggen dat ik een expert op dat gebied ben.

Bereik
Omdat ik het apparaat in mijn niet al te grote slaapkamer (3 bij 5 meter) gebruik, heb ik geen problemen met het bereik gehad. Loop ik naar de kamer van mijn ouders (die 1.5x zo lang is) kom ik aan het einde toch wel dat het geluid wegvalt. En dan zit er nog een muur tussen. Mijn meting op zolder wat 1 grote open ruimte is, is de ontvangst duidelijk maximaal 10 meter. (Wat ook op de doos staat). Voor mij voldoet dit dus zeer goed.

De BT ontvanger doet het goed voor wat je er van kan verwachten. Het enige kleine nadeel is dat er een fel blauw ledje op het apparaatje brandt zodra hij verbonden met een geluidsbron is.

Heb jij ook een Belkin Bluetooth Music Receiver?

Leuke review,

Ik heb een tijdje geleden dit apparaat ook gekocht bij Dixons maar kwam er al snel achter dat ik niet verder dan 3 m kon gaan zitten. Zodra ik verder ging kwam er een verschrikkelijke ruis.
Ook als ik tussen de ipod (V3) en de belkin kastje ging zitten ruiste het al.

Ik was niet tevreden dus ben ik teruggegaan naar Dixons en kreeg mijn geld terug.

Misschien kan je even jouw ervaring neerzetten i.v.m. de afstanden.

Mvg
Goed idee :) Zal ik gelijk even doen.

Ik haal wel gewoon de 10 meter die op de doos staat. (Zie edit)

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 10 november 2010 22:53]

Ik heb veel ervaring met deze apparaten. Ik neem aan dat dit een class 2 apparaat is (officieel to 10 meter).
Mijn ervaring met deze class 2 apparaten is slecht, vwb de afstand. Heb je storingsbronnen, dan is soms een meter al teveel.
Heb nu eindelijk een class 1 exemplaar en dan kan een paar meter prima.

De 10 en 100 meter die voor de classes staan kan je gerust met een grote korrel zout nemen (factor 10 ongeveer).
Storingen zijn altijd lastig. Maar die heb ik niet. :) lucky me
@ JunieXP Ik heb speciaal een account bij tweakers gemaakt om je te helpen;) misschien heb je wat aan deze link:

Ik ben hier niet bekend mee, kwam deze toevallig tegen.
Met deze zou het mogelijk zijn bluetooth te krijgen in je auto of je moet denken aan een bluetooth radio.

@dirkjesdirk, ben ook wel benieuwd wat jij hebt.

[Reactie gewijzigd door TDF1989 op 2 maart 2011 00:33]

Ik vroeg me af of dit apparaat altijd van Stroom moet worden voorzien en hoelang de Accu eventueel meegaat?

Wil deze namelijk graag in m'n Auto gebruiken, waarbij bijrijders ook vanaf de achterbank de muziek kunnen regelen op bijvoorbeeld een iPad =).
Ik kan met zekerheid zeggen dat dit "Niet" gaat werken! De 500maH die benodigd zijn worden namelijk niet via een USB Kabel aangeleverd maar het betr. hier een gewone Adapter voor het Stopcontact.

Thought to let you know...
ik zit ook al een tijdje naar dit apparaat te kijken, fijn dat ie zo bevalt.
heb 'm daarom inmiddels ook besteld (aanbieding bij informatique)
ik wil 'm gaan gebruiken icm. m'n versterker en iPad.
@dirkjesdirk: Welk merk/type Class1 heb je?
Hallo sanderev66,

Allereerst bedankt voor je review! Erg nuttig! Ik heb wat vraagjes, en zou je dankbaar zijn voor het antwoord. :)

Je schrijft dat je het apparaat kan pairen met meerdere apparaten tegelijk. Dit betekend dat ik dus geluid van 2 bluetooth apparaten tegelijkertijd kan ontvangen?

Ook zou ik graag willen weten of het apparaatje een beetje volume geeft.

Reden hiervoor is dat ik hem op de motor zou willen gebruiken om mijn navigatie van de TomTom te kunnen ontvangen, en tegelijkertijd muziek van mijn telefoon wil ontvangen. Volume en pairen met 2 apparaten zijn dus nodig. :P

Als anderen het antwoord weten is dat uiteraard ook welkom! Alvast bedankt!
Ouwe thread ik weet het, maar voor de compleetheid

@duci, dit is niet mogelijk aangezien een BT device maar aan 1 apparaat gekoppeld kan zijn
het pairen met meerdere is geen probleem
Bedankt voor de review! Beetje beknopt, maar erg veel kun je ook niet zeggen over een dergelijk apparaat… goed om te horen dat het voor beperkte afstanden gewoon uitstekend werkt in ieder geval :)

Ik ben van plan om dit apparaatje voor m'n auto te kopen: deze heeft wel een audio-ingang maar geen bluetooth namelijk. En de prijs is ook goed gelukkig!

Was eerst aan het kijken naar een Kanex Airblue, maar deze is wat duurder en biedt precies hetzelfde.
Ik heb de Belkin gekocht voor het audio streamen van laptop/gsm naar receiver.
Het geluid is onacceptabel, blikkerig.
Heb hierna de Logitech® Wireless Speaker Adapter gekocht: veel beter geluid.
De Belkin kan ik niemand aanraden.