Samsung Syncmaster 940BF Review

Koesper 27 augustus 2007, 1.068 views

Samsung Syncmaster 940BF

Pluspunten

• mooi ontwerp
  • smalle randen
  • goede kleuren
  • compleet geleverd

Minpunten

• monitor voet kan van exemplaar tot exemplaar iets verschillen in hoogte
  • defecte (sub) pixels
  • langs de buitenranden van het scherm zie je lichte plekken veroorzaakt door de backlight.
  • niet in hoogte verstelbaar

Eindelijk had ik de kans om mijn oude 20" & 17" CRT schermen de deur uit te gooien, en ik na het lezen van een aantal reviews kwam ik uit op twee samsung 940BF schermen.

Installatie was een fluitje van een cent, ze worden zeer compleet geleverd met zowel een D-SUB als een DVI kabel. De stroomvoorziening gaat zonder los adapterblok, dus dat scheelt weer kabelgedoe. Sowieso worden de kabels achter de monitor netjes weggewerkt met een dekplaat.

Qua kleur, helderheid, gebruiksgemak, snelheid en kleurechtheid heb ik totaal niets te klagen. Toch kan ik niet onverdeeld positief zijn, want ik heb twee problemen:
- de poten van de twee schermen zijn niet exact even hoog, als ze dus strak naast elkaar staan, zie je verschil. 't is niet veel, maar 't is niet mooi.
- in mijn 2e scherm zitten 2 defecte subpixels (een rooie en een blauwe) en een luie pixel, die altijd een paar tinten te donker is.

Beide zaken worden niet gedekt door de garantie (van de winkel, maar ook niet rechtstreeks door samsung zelf) waardoor ik hiermee opgescheept zit.

*update:
Ik heb mijn schermen gecalibreerd met een colorSpyder, en wow! ik vond de kleuren al echt heel erg mooi, maar nu zijn ze nóg net even beter!

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 940BF?

bij welke winkel gekocht?

btw hoe warm word jouw 940Bf na een paar uur gamen? ik had tijdelijk eentje en die kon erg warm worden de 930BF die ik nu heb heeft dat probleem niet.
Ik snap niet wat je bedoelt met "de poten"? Deze heeft toch maar 1 poot? Je hebt toch wel dit scherm he, anders heb je hem verkeerd geplaatst:
volgens mij bedoeld hij dat hij 2 dezelfde schermen heeft en dat de poten niet evenhoogzijn (de een is hoger dan de ander)

correct me if i'm wrong :)
Ik heb zelf ook dit prachtig scherm :) . Alleen heb ik geen last van die blacklight aan de buitenranden van het scherm, en heb geen dode pixels.

Als je dode pixels heb, kan je hem dan ook niet gewoon terugsturen?