Yamaha DVD-S663 Titanium Review

RefleCs 12 november 2010, laatste update op 12 november 2010, 709 views

Yamaha DVD-S663 Titanium

Pluspunten

• Net apparaat
  • Speelt voldoende formaten
  • Goede geluidskwaliteit

Minpunten

• Kwaliteit knopjes

Geluidskwaliteit Score: 5
Mogelijkheden:
De featureset van deze DVD speler is normaal. Dat wil zeggen alle functionaliteiten die op een DVD speler van tegenwoordig mogen worden verwacht zijn aanwezig. Geen grote bijzonderheden op het upscalen van DVD naar 1080p na.
  • 1080p-compatible digitale HDMI output (Mogelijkheid tot upscalen van DVD's naar full HD 1080p)
  • Direct afspelen van MP3, WMA, WMV, DivX en JPEG bestanden van USB apparaten
  • Hoge kwaliteit JPEG weergave
  • Progressive scan (NTSC/PAL)
  • MP3 opname mogelijkheid (van Audio CD naar USB apparaat)
  • Officieel DivX Ultra gecertificeerd product
  • Mogelijkheid tot het luisteren van MP3 muziek en bekijken van JPEG foto's tegelijkertijd
  • Twee breedbeeld modi voor HDMI
De volgende formaten kunnen worden afgespeeld:
  • DVD-R/RW/R DL and DVD+R/RW/R DL welke DVD-Video compatible zijn
  • DVD-R/RW discs in VR formaat (compatible met CPRM)
  • MP3, WMA. WMV en JPEG files op CD-R/RW, DVD-R/RW, DVD+R/RW en USB apparaat
  • KODAK foto CD's. FUJICOLOR CD's
  • ISO 9660 Level 1/Level 2 voor CD-R/RW
  • tot 298 mappen per schijf/USB apparaat en 648 bestanden per map, 8 mappen diep.
  • DivX opgeslagen op CD-R/RW, DVD-R/RW, DVD+R/RW en USB apparaat
Beeldkwaliteit:
De beeldkwaliteit via HDMI is goed. Ik heb nog geen ervaring met de upscaling omdat mijn TV dat niet ondersteund. Er staat een nieuwe Full HD tv op het verlanglijstje met Sinterklaas dus zodra die binnen is zal ik dat opnemen in deze review.

Geluidskwaliteit
De geluidskwaliteit is zeer goed. Hoewel dat natuurlijk niet voor 100% alleen toe te wijzen is aan de DVD-speler. De receiver en speakers die je gebruikt zijn daarin ook verschrikkelijk belangrijk. Dit apparaat wordt gebruikt in combinatie met een Yamaha RX-V661 en Kef iQ7 speakers en een Yamaha sub.

Gebruikersgemak:
Het gebruik van de DVD-speler is simpel. Er zit ook een afstandsbediening bij waar je niet een universitaire studie voor genoten hoeft te hebben om die te begrijpen.

De menu's zitten goed in elkaar en het OSD is logisch en duidelijk opgezet.

De snelheid van het OSD laat soms wel wat te wensen over.

Design:
Het design is niet bijzonder maar is goed aansluitend op de bestaande Yamaha lijn.

Inmiddels is van het power knopje wel al de lak afgesleten. Dat is iets wat je niet verwacht voor DVD spelers van deze prijsklasse.

Bouwkwaliteit:
Het apparaat is mooi zwaar maar de DVD lade is erg dun en zwak. Ook de knopjes hadden van een betere kwaliteit mogen zijn. Die zijn van kunstof en dat had alu moeten zijn o.i.d.

Conclusie:
Over het totaalplaatje ben ik heel tevreden. De bouwkwaliteit had beter gekund. Het is een nette speler en leverd de kwaliteit die ik had verwacht.

Suggesties ter aanvulling van deze review hoor ik graag!

Heb jij ook een Yamaha DVD-S663 Titanium?