Acer Aspire 7741Z-P614G32MN Review

Bas E.Newbie 9 november 2010, 2.126 views

Acer Aspire 7741Z-P614G32MN

Pluspunten

• Groot, helder scherm, makkelijk instelbaar. Voor regulier gebruik (en dan bedoel ik geen zware 3d spelletjes) is dit een uitstekende laptop (prijs/kwaliteitverhouding).

Minpunten

• 3 usb port zijn weinig. Verder alles oke!

Heb de laptop bij de Bobshop gekocht (zelf afgehaald in Harderwijk). Uitstekende laptop (prijs/kwaliteitverhouding!)
Wordt standaard geleverd met windows 64 bit (anders heb je niets aan de 4 gb geheugen).
Geluid is uitstekend voor een laptop (vergeleken bij mijn vorige acer (7111)

De drie usb poorten zijn wel wat aan de krappe kant (weinig), maar wellicht in de toekomst een usb hub aanschaffen.

Aan te raden is om direct een systeem-dvd te branden als je windows hebt geinstalleerd. Deze wordt niet op dvd meegeleverd.

Beeldscherm zeer helder en makkelijk instelbaar. Harde schijf ruimte is voldoende (er zit een WD schijf in) voor huis-, tuin- en keukengebruik. Anders externe harde schijf kopen!.

Processor is lekker vlot (met dual core!). Echte aanrader. Gebruik deze site om te shoppen (qua prijs). Ik heb 549,- betaald.

De accu gaat plm 3 uur mee ) afhankelijk van functionaliteiten die aan staan zoals helderheid beeld, uitschakelen hdd ed,)

Er zit een LG dvd brander in (ben er zelf niet zo'n fan van)

Heb jij ook een Acer Aspire 7741Z-P614G32MN?

Je geeft de bouwkwaliteit maar 3 sterren, waarom is dat? Ik weet dat Acer niet uitblinkt in bouwkwaliteit (en imho meestal vrij matig is), maar misschien handig om te vertellen waarom. Want nu is het niet echt veel zeggend.
De klep waar het beeldscherm in zit is nogal slap. Als je met 1 hand de klep aan de zijkant sluit dan buigt deze mee. Tevens zijn de toetsen aan de slappe kant, maar dat was bij mijn vorige acer ook het geval.

Verder prima laptop (precies wat je van Acer mag verwachten).
Ik heb de laptop van te voren in de winkel bekeken (BCC). Wis dus wat ik kocht qua kwaliteit.