Specificaties 2.1-set met een totaal vermogen van 20 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Logitech X-210 Review

Black Sparrow 9 januari 2008, laatste update op 16 oktober 2009, 5.268 views

Logitech X-210

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Afstandsbediening voor volume

Minpunten

• Teveel Bass
  • Geen uitgebreide features

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 3
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 3
Keuze
Ik heb deze set Logitech speakers gekocht omdat ik op zoek was naar een extra goedkoper setjes boxen voor op m'n studentenkamer. Na een tijdje getwijfeld te hebben tussen de JBL Creature II en deze boxen besloot ik deze te nemen, na ongeveer 30 minuten testen in de winkel waar ik werk. Voornaamste reden was het prijsverschil van zo'n 50 euro.

Eerste Indruk
De eerste indruk die ik kreeg bij het testen in de winkel was dat de set een flinke hoeveelheid geluid kan produceren, maar wegens gebrek aan een goede geluidskaart kon ik nog niets zeggen over de kwaliteit ervan. Deze blijk voldoende, zeker voor het doel dat ik ermee heb.

Muziekkwaliteit
Bij het afspelen van muziek op de speakers valt n ding gelijk op: overkill aan bass uit de subwoofer. De basstonen die de set opwekt zijn veel te zwaar en overstemmen soms de hogere tonen. Dit vind ik een absoluut nadeel van de set. Alhoewel je voor deze prijs niet al te hoge verwachtingen mag hebben, vind ik.
Update: Voor de kenners en fanatiekelingen zal het niet goed genoeg zijn, maar ook klassieke muziek komt aardig uit de boxen wanneer deze op een hoog volume worden gezet.

Games en Films
Bij het spelen van games viel de bassoverkill weer mee, hierbij was het geluid gewoon goed in evenwicht. Al zou ik met deze speakers niet hardcore shooters gaan spelen. Geluid van films was ook wel voldoende, je hebt natuurlijk geen surround bij 2.1.

Bouwkwaliteit en vormgeving
Verder is de bouwkwaliteit gewoon goed. De subwoofer is gemaakt van hout en de speakers van plastic. Verder hebben de speakers een strakke zwarte look.

Leuke goedkope set, maar ik zou hem niet aanraden als je houdt van goed geluid. Hij zal wel altijd goed te gebruiken zijn als reserveset.

Update
Na drie jaar trouwe dienst is er een tweede set bij gekomen. Nog steeds uitermate tevreden over deze goedkope set met een goed geluid voor deze prijs.

• Turtle Beach Santa Cruz (soundcard)
  • Onboard geluid

Heb jij ook een Logitech X-210?

Kun je niet het volume op de sub zelf wat terug schroeven? En (in mijn geval) kan ik via mijn sound drivers ook het volume van de bas terug schroeven.

Een erg goede Survey trouwens!
Volume van de bass is niet te bepalen op de sub-woofer. Maar idd via de software bij de TurtleBeach geluidskaart kon dat wel. Het punt dat ik wilde maken was dat wanneer de geluidskaart op normaal (50%) stond dat er dan meer bass dan wenselijk uit kwam. Dit is natuurlijk smaakgevoelig. Bedankt voor het compliment :)
of je instellingen van je muziek speler aan passen?
turtle ken ik zelf niet, maar iedere geluidskaart zou eigen verschillende instellingen moeten hebben voor film/muziek en games.
omdat die allemaal anders geluid hebben
Ikzelf heb de Logitech S200, ook een 2.1 maar hierbij kan de bass wl helemaal uitgezet worden zodat er alleen maar uit de satelieten geluid komt. Volgens mij is dit zo een beetje het enige setje waarbij de bass zonder drivers helemaal uitgezet kan worden :9

Nette survey! :Y)
Klopt volgens mij wel... Ik zie er idd niet veel waarbij dat kan! is toch wel een handige feature die waarschijnlijk best wel makkelijk in te bakken is.
Alleen vond ik de S200 er minder mooi uitzien dan deze en heb ik dit setje ook gekocht voor mn studentenhuisje.

Verder ben ik het op alle punten eens, mooie review
Mijn Z3-e kan ik gewoon van de achterkant van mijn subwoofer mijn bass uit doen of zachter zetten hoor.
Ik heb nu de Logitech Z-3 via een DAP-spark mixertje mogelijk om 2 PC's, een DVD speler en een TV van goed geluid te voorzien. Over deze Z-3 niks dan lof. Ik ben (EL-Jay) DJ (met 7 radioshows op internet) en de Z-3 geeft heel goed "Club-geluid" weer.
MediaMarkt heeft de x-210 voor 25 pietermannen in de aanbieding, ga ik zo meteen halen...
ik verwacht er niet heel veel van, maar als doel om de laptop van beter geluid te voorzien bij afspelen DVD&TV tijdens de vakantie en in de toekomst voor de aan te schaffen caravan, lijkt mij bij het lezen van de revieuws.. de gok waard.. ik hou jullie op de hoogte.
Alternatief zijn de Yamaha boxjes nog uit de periode van win95... echt niet!
Vervolg:
Nou ik heb hem nu..25 pietermannen.
Getest op de laptop met afspelen muziek en dan vergeleken met mijn andere Z-3 van Logitech.. echt helemaal niks mis mee. Koopie!
Toen op Laptop DVD film afgespeeld, mooi vol geluid, niks mis mee.
Bassen niet overheersend, via WinAmp iets minder zwaar gezet.
Toen aangesloten op de fantastische Samsung SyncMaster T260HD die als minpunt had: het geluid.. nu dat bezwaar is weg met de X-210 aangesloten op de hoofdtelefoon plug (linker zijkant, achter klepje), mooi vol geluid.
Heb dit ding al jaren, gekocht toen ie net nieuw was, ben er vreselijk blij mee, prijs kwaliteit verhouding is top. Enig nadeeltje is dat ze gsm singalen oppikken, valt aan te wennen. Verder doen ze het nog net zo goed en zien ze er nog net zo goed uit als jaren geleden, alleen is bij een van de speakertjes het netje een beetje gescheurd, niets storends omdat je het toch niet ziet.