Sapphire Radeon 9600 XT 256MB Review

Boullie796Newbie 19 april 2005, laatste update op 19 april 2005, 243 views

Sapphire Radeon 9600 XT 256MB

Pluspunten

• Goed modbaar
  • 256 MB DDR
  • zwarte PCB

Minpunten

• Drivers
  • Geen extra software (games)

Drivers en compatibiliteit Score: 2
Deze kaart heb ik 1,5 jaar terug op de hcc dagen aangeschaft voor het bedrag van ¤143,-. Het is een goeie en makkelijk modbare kaart. Ikzelf heb em gemod door de standaard koeler er af te halen (gaat heel makkelijk, 2 pennetjes terug drukken en, plop, hij is eraf) en er een VGA koeler op te zetten die hoort bij het Thermaltake Aquarius 2 setje (waterkoeling).

Helaas is het vinden van goeie drivers voor deze kaart een spreekwoordelijke hel. Ik zelf heb tot de laatste update van de videokaart drivers steeds gedraaid met de megeleverde drivers op de cd. Het probleem was namelijk dat na het installeren van Call of Duty, dit spel steeds na een tijdje vastliep tijders het spelen. Installeerde ik de meegeleverde drivers op de cd dan was dit probleem weer weg. Ook tussentijdse driverupdates konden dit probleem niet oplossen tot voor een 2 maand geleden de 5.3 drivers uitkwamen. Deze hebben eindelijk het probleem opgelost.

Wat mij nog het meest opvalt aan deze kaart is dat hij bijna niet in prijs zakt,
ik heb em namelijk al 1,5 jaar en hij is nog maar 23 euro goedkoper geworden.

Heb jij ook een Sapphire Radeon 9600 XT 256MB?