Silverstone Fortress FT02S Review

Lt.Data 6 november 2010, laatste update op 6 november 2010, 453 views

Silverstone Fortress FT02S

Pluspunten

• Mooi design
  • Makkelijke installeren
  • Extreem stil
  • Extreem koel

Minpunten

• Erg diepe kast

Heb deze kast gekocht omdat mijn vorige kast erg veel problemen had het hoofd koel te houden....

Deze kast is extreem koel, mijn E6600 dualcore draait op 3,2 Ghz (standaard 2,4) en in de vorige kast liep de temperatuur geregeld boven de 50 graden uit. Nu komt dit niet meer boven de 44 en dan staat de CPU Fan UIT.

Ook mijn harddrives doen het een stuk beter met gemiddeld 5 graden koeler.

Het mooiste is echter de geluidsproductie, je kan nauwelijks spreken over geluidsproductie. Zelfs mijn Raptors zijn eindelijk helemaal stil geworden.

De kast is wel erg groot, dat komt omdat het Motherboard 90 graden is gedraaid. Lijkt in het begin raar omdat alle aansluiten nu aan de bovenkant van de kast zitten. Maar het blijkt een goed ontwerp. De voeding zit naast het Motherboard en dit maakt de kast een stuk dieper dan normaal.

Heb inmiddels ook de filters al een keer schoon moeten maken.Aangezien de kast zijn frisse wind van onderen aanzuigt en ik een kat heb had ik verwacht dat deze wel snel vol zouden zitten, maar niets blijkt minder waar. En in de kast blijft het ook keurig schoon, dus daar zijn die stof en haren niet gebleven. Door het ontwerp wordt er gewoon niet teveel stof opgepakt.

Heb jij ook een Silverstone Fortress FT02S?

Mis foto's! Nu 2 sterren, maar met wat foto's zouden het er 3 zijn.