Belkin Draadloze N Router Review

Ricepuppet 6 november 2010, laatste update op 6 november 2010, 370 views

Belkin Draadloze N Router

Pluspunten

• Het design is wel 'ok'.

Minpunten

• Onstabiele verbinding die veel te vaak wegvalt. Mocht je deze router, na deze review alsnog willen aanschaffen, wees dan niet te beroerd om 20 x per dag op te staan voor een reset.

Beheerbaarheid Score: 3
WLAN-bereik Score: 3
Dit apparaat aangeschaft als vervanging voor mijn Linksys WRT54G (die het overigens prima deed) omdat deze zo goedkoop was - in de aanbieding - voor de helft van de prijs, inc. USB Wireless Adapter.

Klonk geweldig. Niet dus! Dit apparaat laat zich op zich prima aansluiten via een installatie manager. Op het eerste gezicht lijkt er niets aan de hand, maar deze Belkin router laat pas later van zich horen op een meest negatieve manier.

De verbinding valt per dag zeker 10-20 keer per dag weg. De router resetten is dan de enige mogelijkheid. Om het half uur van je stoel opstaan is een dagelijkse praktijk geworden (en ik heb de router pas 5 dagen) en op dit moment is het apparaat zelfs stervende; deze wilt niet meer aangaan en gaat sporadisch, doodleuk aan wanneer hij er zin in heeft.

En dat is zelden. Ik verwacht dit soort mankementen niet van een router, zeker niet vers uit de doos. De router gaat dan ook direct terug van waar hij vandaan kwam (waar anders dan Dynabyte..) voor de 'Niet goed, geld terug' garantie.

Heb jij ook een Belkin Draadloze N Router?