Specificaties 17" @ 1280x1024 (SXGA) (lcd, 4ms) - Bekijk alle specificaties

LG L1770HQ Review

breadje 16 augustus 2006, 314 views

LG L1770HQ

Pluspunten

• Het scherm is lekker snel, hoge contrast waarde, door smalle rand goed voor multimonitor opstellingen.

Minpunten

• veels te kleine kijkhoek, kleurechtheid is beter op een drie jaar oud scherm er is geen kalibratie gedaan in de fabriek.

De kleurweergaven van dit scherm is hopeloos, Ten eerste is de standaard calibratie ehh... niet gedaan ofzo. Wit was roze (letterlijk) kortom ik was eerst een kwartier bezig om te proberen wit wit te maken. Daarna bleek dat het scherm een dermate kleine kijkhoek heeft dat een wit vlak roze-wit-roze als kleurstelling had. Zelfs een normaal mailtje schrijven gebeurde in een window (ongeveer 1/3 van mijn scherm groot) dat niet egaal gekleurd was. En dat terwijl ik maar 50cm van mijn scherm zit. Door te bewegen met mijn hoofd viel duidelijk op dat dit een kijkhoek probleem was. Het stomme is dat mijn 3 jaar oude samsung 171T betere prestaties neerzet dan dit scherm.

Het scherm was verder wel goed afgewerkt, alle aansluitingen zitten in de voet wat het geheel een nette indruk geeft. De voeding is ergens weg te stoppen en slechts een dun kabeltje loopt naar het scherm.

Als extraatje zit er op het scherm 2 presets voor 'text' en 'movie' beide modes zetten de helderheid en contrast een heel eind omhoog. Een leuk ding hierbij is dat je scherm bij het kiezen van de modus in tweeŽn wordt gedeeld; een deel blijft zoals je het hebt ingesteld terwijl de andere helft te kiezen modus weergeeft. Hierdoor kun je zeer goed kijken wat de verschillen zijn. De wit zwart balans is bij deze twee modussen zeer goed knal wit op knal zwart is het resultaat. Helaas gaan echter alle kleuren hiertussen in achteruit in kwaliteit, hierdoor vraag ik mij af of deze modus wel zo geschikt is voor films.

Heb jij ook een LG L1770HQ?