Specificaties 16GB SDHC, §0,619 per GB - Bekijk alle specificaties

Kingston SDHC 16GB Class 4 Review

Zybertweak 11 september 2012, laatste update op 11 september 2012, 1.048 views

Kingston SDHC 16GB Class 4

Pluspunten

• Functioneert prima voor mijn camera. Goede leessnelheid.

Minpunten

• Schrijsnelheid valt wat tegen met 2,7MB/s.
  • Haalt niet de class 4 specificatie's met kopiŽren
  • 1x keer corrupte bestanden gehad en bij een ander exemplaar hebben we de foto's moeten herstellen.

Heb een exemplaar op ebay kunnen bemachtigen. Ik gebruik 'm voor mijn fotocamera, daar is hij snel genoeg voor.

Leessnelheid 12MB/s
Schrijfsnelheid bij kopiŽren van aantal grote video bestanden is 2,7MB/s

Heb 3GB gekopieerd naar de kaart en de max was 2,7MB/s.

Als ik met mijn Sony Cybershot DSC-HX5V 10 foto's in Burst mode maak duurt de opslag zo'n 25 seconden.

Ik zou eerder voor een adata 16GB class6 kaart gaan, deze had een hogere lees maar vooral een hogere schrijfsnelheid,
Of een nog snellere Sandisk Ultra 32GB

EDIT:
Ik vind het kaartje wat minder betrouwbaar, heb zelf een keer corrupte bestanden erop gehad en kwam op reis anderen tegen die dezelfde kaart hadden die de foto's niet meer liet zien. Met Filescavenger kon ik de foto's gelukkig wel van de kaart kopiŽren maar de betrouwbaarheid en stabiliteits beoordeling heb ik nu naar 2 sterren gezet.

• Sony Cybershot DSC-HX5V Zwart
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een Kingston SDHC 16GB Class 4?

Mijn ervaringen met Ebay kaartjes is dat deze nooit de specs halen van winkel kaartjes.

Een review van een Ebay kaartje, durf ik dan ook niet voor 100% waarheid aan te nemen.

Ik denk dat je hier wel rekening mee moet houden.
Zelf kocht ik een class 6 van 16GB voor slechts 8§.
Snelheden zijn zoals ze moeten zijn voor een class 6.