OCZ Vertex 2 90GB Review

Collin! 5 november 2010, 1.185 views

OCZ Vertex 2 90GB

Pluspunten

• Trim ondersteuning
  • Behaalt bijna max aangegeven snelheden
  • Vele malen sneller dan traditionele hardeschijf

Minpunten

• Prijs in verhouding met traditionele schijf (euro/gb)

Vandaag kreeg ik hem binnen, de OCZ Vertex2 90gb.

Snel aan de slag gegaan, eerste instantie had ik niet door dat er een ssd in mijn computer hing. Installatie van windows 7 ging net als altijd.. Totdat het puntje windows bestanden uitpakken voorbij was, daarna ging alles als een speer.

vervolgens drivers ect van de computer geinstalleerd en even office 2007 en adobe photoshop.

Na de instellingen in de bios omgezet te hebben naar AHCI en een ssd tweaker gedraait te hebben werd het tijd voor een benchmark.
Wanneer je deze schijf wil gaan installeren is het handig voor de installatie in de bios de instellingen op AHCI te zetten. Anders moet je nog een waarde in het register wijzigen voordat je de instellingen om kan zetten.

ATTO gedownload en gestart.
Die behaalde scores die aardig dichtbij van de snelheden op de verpakking kwamen!

Na het testen van de ssd toch heel snel even mijn voorgaande samsung 750gb schijf getest met hetzelfde programma. Gewoon om even te kijken of het snelheidsverschil niet tussen mijn oren zit. Maar daar zag ik meteen dat de lees en schrijfsnelheiden van die schijf niet boven de 120MB/s uitkomen

Na het benchmarken een word documentje geopend en die stond in een ogenblik klaar op mijn scherm.

Het vervangen van de traditionele hardeschijf door de ocz Vertex is mij heel erg goed bevallen. Het net iets te lang wachten op een programma of iets dergelijks zit er nu niet meer bij!

Heb jij ook een OCZ Vertex 2 90GB?

Misschien wel handig voor de lezers van de review die aanschaf overwegen, dat het wel aan te raden valt om ACHI eerst in de bios aan te zetten voordat je je besturingssysteem installeert.
Bedankt voor de opmerking, was ik helemaal vergeten te melden.
Over welke SSD Tweaker hebben we het?