Specificaties Tower, 4 interne bays - Bekijk alle specificaties

Lancool PC-K58 Zwart Review

Stinow 12 november 2010, laatste update op 12 november 2010, 3.041 views

Lancool PC-K58 Zwart

Pluspunten

• Ruimtelijk ingericht
  • Uiterlijk

Minpunten

• Harddisk ruimte

(Dit is mijn eerste review ;) )

Todo:
  • Foto's uploaden
Ik was op zoek naar een ruimte kast, zonder al teveel poespas aan de buitenkant. Het moest een rigide kast zijn, maar tevens eenvoudig in elkaar te zetten. Ik gebruik hem als game en ftp machine, dus overklokken is niet van toepassing. Ook zaken als fancy raampjes e.d. hoeft van mij niet zo.

Aan al van bovenstaand genoemde punten voldoet deze kast.

Vormgeving
De kast is strak, modern, maar niet te spacy vormgegeven. Zoals ik al zei, zocht ik een kast zonder poespas. Daar voldoet deze absoluut aan. Mooie mesh frontjes aan de voorzijde en een soort rooster aan de bovenkant, waaronder ruimte is voor twee 14cm koelers (niet de aangegeven 12cm's). Verder zit er vooraan de bovenkant twee keer een audio connector, twee maal usb, een reset knop en tevens de power knop.

Binnenkant
Er is ruimte voor 4 haaks op de lengte richting van de kast geplaatste hard disks, voorzien van 14cm koeling aan de voorzijde. Vier is voor sommigen wat weinig, maar voor mij prima. Grote videokaarten zoals de 6870 passen eenvoudig (in SLI) in deze kast. Er is ook genoeg plaats voor een 5-tal 5.25" hardware (in- of extern).

Bouwkwaliteit
De kast is stevig gebouwd en bestaat volgens mij uit metaal en veel plastic. Ik heb geen makkelijk buigbare onderdelen gezien, ook niet de zijpanelen. Wel zit er naast de harddisks een verticale relatief scherpe rand. Dat is ook de enige scherpe rand die ik heb kunnen vinden.

De kast is eenvoudig in elkaar te zetten, zelfs geheel zonder de benodigdheid van een schroevendraaier! Al kan deze wel handig zijn om de moederbord thumbscrews wat steviger aan te draaien. Daarnaast zijn de kabels prima weg te werken achter het moederbord.

Mede gezien de prijs (72 euro bij Conrad), wat mij betreft een top kast.

PS:

Ik ontvang graag opbouwende kritiek m.b.t. de review, in plaats van alleen een enkele ster bij de beoordeling ;).

Heb jij ook een Lancool PC-K58 Zwart?

Ik overweeg deze kast ook aan te schaffen maar mis nog een aantal cruciale beoordelingspunten, waarvoor op de website toch wat promotie voor gemaakt wordt. Te weten:

- werking van de rubbers t.b.v. geluidsisolatie
- werking van de stoffilters
- koeling
De rubbers van de harddiskophanging hebben maar beperkt nut wat betreft trillingsdemping. Maar dat geldt voor vrijwel alle rubberen harddiskophanging die ik in kasten ben tegengekomen. Als je echte trillingsdemping wil moe je toch zelf wat klussen.

Mijn kamer is enorm stoffig, en de stoffilters doen behoorlijk goed hun best en vangen een groot deel van het stof op, zonder dat de luchtstroom al te veel wordt belemmerd. Op zich een leuk onderwerp om eens een fatsoenlijke kwantitatieve analyse op te doen :).

De koeling van de kast is uitstekend.
De standaardfans van Lian-Li zijn behoorlijk stil (beter dan Antec fans bijv, maar niet zo goed als Noctua of Noiseblocker). Een nadeel van de kast is dat 14cm fans wat lastiger te vervangen zijn dan 12cm fans. Een 14cm PWM fan is nog nergens beschikbaar, en merken als Noctua en Scythe hebben niet eens 14cm fans (de 14cm fan van Noctua kan met meegeleverde convertertjes wel op een 14cm plek worden aangesloten, maar die zijn heel slecht compatible met de ophangrubbers van de kast).
De kruizen onder de bovenafzuiging gingen bij mij resoneren door de luchtstroom, dus die heb ik weggedremeld.
Gelukkig heeft Noiseblocker een flinke keus aan geweldige stille 14cm fans.
Wat betreft koelprestaties heb ik geen cijfers, maar mijn passief gekoelde HD4850 bleef altijd lekker koel door fatsoenlijke luchtstroom: de drie 14cm fans+1x 12cm houden de kast zelfs op laag toerental slechts enkele graden warmer dan de omgeving.

Ik zal binnenkort eens een eigen review schrijven van de kast (ik heb zelf overigens een K62, maar die is op alle bovenstaande punten identiek aan deze)
Ik heb deze kast zelf ook en het klopt niet helemaal wat je zegt over de 5,25" bay, deze kast bezit er 5 waarvan ze ook alle 5 voor extern gebruikt kunnen worden.

Verder zeg je dat deze kast als negatieve eigenschap heeft dat er maar 4 HDD's in kunnen. Ik ben het hier niet helemaal mee eens omdat er dus 5 5.25"bays zijn waar je makkelijk 3 van kunt gebruiken voor een 5.25"->3.5" converter waar weer 4 HDD's in passen.

Ik gebruik deze kast zelf als Server met hierin ruimte voor 8 HDD's

Mvg,

Marco
Bedankt voor je aanvulling. Ik dacht zo dat er 2 in konden. Inmiddels aangepast naar 5.

Dat er converters verkrijgbaar zijn wist ik, maar die zitten er natuurlijk niet standaard bij of heeft niet iedereen zo maar. Vandaar de opmerking dat er out-of-the-box 4 schijven in passen.
Cablemanagement?
en 6870 is crossfire niet SLI.
ik heb 2x een 6870 crossfire en ik vind de kast krap.

Alles past er heus wel in, maar dan ook maar gewoon net. Dit omdat ik een grote cpu koeling heb en dus 2 grote videokaarten. erg jammer

voordeel; je kan een zijscherm voor maar 8 euro kopen! (officieel van lian li, hoort precies bij deze kast) en ze heb je toch een soort casemod

ook zijn de stoffilters heel goed! mijn kast is stofvrij terwijl er aan alle kanten lucht in en uit wordt ge'fant'
Ik heb zelf deze kast ook en ben er erg tevreden over!

Maar voor alle tweakers die hem ook hebben: hebben jullie ook last dat Realtek sound manager blijft zeggen dat er een kabel is aangesloten/losgekoppeld als je een headset aansluit op de voorkant van de kast? Al zet ik de optie " voorkomen auto detectie voorpaneel" uit dan blijft hij om de 10 sec die melding geven echt vervelend!. Nu heb ik de melding uitgezet in windows maar met bellen via skype zeggen mensen dat ik steeds weg val.

Voor de rest is het helemaal een top kast!

Foto`s van je kast en inbouw zou leuk zijn.