Specificaties 36,7GB HDD (U320) - Bekijk alle specificaties

Fujitsu MAS3367NP, 36,7GB Review

Droge Kaakjes 19 april 2005, 178 views

Fujitsu MAS3367NP, 36,7GB

Pluspunten

• Sneller dan een Raptor
  • Stiller dan een Raptor
  • Koeler dan een Raptor

Minpunten

• Duurder dan een Raptor
  • Moeilijker verkrijgbaar dan een Raptor

Mede naar aanleiding van de review hier op Tweakers heb ik er twee aangeschaft. Ook andere reviews gaven aan dat dit de beste single disk performer was voor de prijs hoefde je 't niet te laten: ruim 50 euro onder de vergelijkbare 15K schijven van Seagate.

Ze draaien nu in een RAID-0 setje op een Adaptec 39160 SCSI-kaart. De keuze voor het kleinste model laat zich raden: zo hou je geld over voor een tweede exemplaar en bovendien heb je aan 36GB doorgaans genoeg voor een boot partitie en je meeste applicaties.

Aan uitgebreide benchmarks heb ik me nooit gewaagd, aangezien de afwezigheid van een 64-bits PCI slot ieder vergelijk met andere stripesets ontkracht. Niettemin kan ik ervan getuigen dat het hard gaat. Heel hard. En bovendien stiller dan de 160GB Maxtor DiamondMax 9 disks die ernaast hangen en niet bijzonder warm.

Heb jij ook een Fujitsu MAS3367NP, 36,7GB?

Reviews door de redactie