HTC HD2 Zwart Review

maajelvv 4 november 2010, 919 views

HTC HD2 Zwart

Pluspunten

• veel mogelijkheden
  • groot scherm
  • makkelijk te bedienen

Minpunten

• accu

veel mensen klagen over de accuduur van de hd2. en ik moet ze ten dele gelijk geven. ja hij gaat niet zo lang mee als een Nokia. maar wat een scherm... en wat een mogelijkheden. nadat ik de nieuwste updates had geinstalleerd en een custom ROM van artemis doe ik nu 2-3 dagen met een batterij.en ook al gebruik ik hem veel; elke 10 minuten mail binnenhalen en zelfs dit typen is geen enkel probleem.
ook het feit dat ik hotmail gebruik in plaats van gmail scheelt een stuk. ik kan overal mailen, tweakers.net bekijken en zelfs navigeren is geen enkel probleem.
een tijdje terug gingen de volume knoppen stuk. maar na hem 2 weken kwijt te zijn geweest weet ik het zeker. echt een hele goede telefoon die doet wat hij moet doen. en op een hele makkelijke manier.

Heb jij ook een HTC HD2 Zwart?

Wat is het grote verschil van hotmail tov Gmail?

En waarom zeg je 'nadat ik de nieuwste updates had geinstalleerd en een custom ROM van artemis', want naar mijn weten haal je met het plaatsen van een ROM het originele OS weg, dus ook al je updates.
Wat was je motief om er een ROM op te plaatsen?
De ontwikkelde ROM kan je niet meenemen in je beoordeling, want deze is niet van HTC en niet elke gebruiker kan er een ROM op installeren.

Hoe snel is je GPS-fix en hoe snel is je internet? Navigeren en internetten is al jaren geen kunst op telefoons.

Staat je scherm op volledige helderheid? Hoe is het geluid via de koptelefoon?

Als je in een review dingen noemt, moet je ze ook goed behandelen
Ik denk dat hij bedoelt de nieuwste updates die in de custom rom zitten,

Verder custom roms zijn stukken beter dan roms van HTC zelf, reden? , zit geupdate software in , in de nieuwste rom zelfs een ander lock screen, een ander homescreen etc , dit zijn allemaal officieel HTC updates ,maar worden niet uitgebracht voor de HD2 , daarom worden ze door mensen in een custom rom gestopt,

Verder is het tegenwoording mogelijk om android op je telefoon te zitten , en hierdoor gaat batterij makkelijk 2 dagen mee,

@maajelvv batterij van de HD2 gaat nooit 2 dagen mee , max 12H per dag , ik weet niet wat jij met je telefoon doet ,maar bij dagelijks gebruik (Sycen met weer, hotmail twitter , muziek luisteren) , gaat batterij echt maar max 12H mee

Internetsnelheid is redelijk, maar ligt in dit geval aan je provider, door het grote scherm is navigeren makkelijk,

Scherm staat automatisch op auto helderheid, dus als donkerder wordt dan wordt scherm lichter, ook in de zon wordt die lichter,

Geluid via de koptelefoon is perfect, en dit komt doordat er audio booster op de telefoon staat, maar verder licht dat ook aan je oordopjes die je hebt.
Zelfde accu probleem hier...meest gruwelijke tijdsduur die je van een fijn speeltje mag verwachten...intussen maar de HTC Desire gekocht...da's qua accu betere koek dan deze veelvraat.

Op de accu na een prima toestel, maar na verloop van tijd ietwat traag van reactie.
Dit was eigenlijk bedoeld als een aanvulling op de vele revieuws die er al zijn.
Het was nodig om de nieuwe originele rom te installeren omdat de custom rom anders niet zou werken vanwege een nieuwe radio.

Bij mij met de volgende instellingen:

Mail ophalen elke 10 minuten.
weer elk uur ophalen.
15 smsjes versturen
10 e-mails versturen
en 60 minuten internet.

staat de accu bij mij na 14 uur op 70 procent.

een dag later met dezelfde instellingen en ongeveer evenveel sms/e-mail staat de accu nog op 30 procent.

Het grote voordeel van een custom rom is dat je de nieuwste updates hebt,
Je dankzij de tweaks een langere accuduur hebt
en dat je meer mogelijkheden hebt om settings te veranderen.

Gps fix is dankzij de mogelijkheid om deze satteliet posities te downloaden erg snel.
bij mij met ongeveer een halve seconde in google maps (dankzij A-GPS) en in iGO met 1-2 seconden.

Internet gaat via WiFi zeer snel. via 3G (telfort heeft max 756 Kbs) gaat het naar mijn mening ook erg snel maar heeft natuurlijk ook te maken hoeveel data er op de pagina is...

Deze revieuw was dus niet bedoeld als volledige, op zichzelf staande en enige revieuw over de HD2, maar meer een aanvulling.