Asus Silent Knight II Review

fvdberg 2 november 2010, laatste update op 2 november 2010, 434 views

Asus Silent Knight II

Pluspunten

• zeer mooi gebouwd
  • mooi montage systeem
  • goede koelende werking met de heatpipes
  • groot oppervlak

Minpunten

• erg luidruchtig en niet goed regelbaar

Geluidsproductie (max) Score: 2
Koelvermogen Score: 5
Deze koeling heb ik vlak na de bouw van mijn systeem 2 jaar geleden geplaatst ivm slechte koelprestatie standaard blokje.

Hij bevalt qua koelkapaciteit goed, maar maakt toch wel erg veel herrie

Nu kan het meespelen dat ik hem in een heel erg stille computer heb zitten (arctic cooling silentium t2 en een passieve geforce 6600) die nagenoeg geen herrie maakt. hiervoor had ik er een athlon 2000 in zitten met een arctic cooling koelblokje er op die echt stil was. de machine hoorde je toen licht zoemen.

helaas heeft hij een 3 aderige voeding waardoor de fan niet regelbaar is via de bios. dit had de oplossing geweest voor het herrie probleem.

Heb jij ook een Asus Silent Knight II?

aan de herrie: aan een controllertje hangen?

Maar dit is geen review. kijk eerst een paar anderen af en probeer deze te kopiŽren. niet de meest nette manier, maar beter dan dit. dit zijn dus 113 woorden...
Aan een controllertje hangen is ouderwets met de 4 draads pwm fans tegenwoordig.
ik had dit eigelijk wel verwacht van dit bakbeest, is dus ook het grootste nadeel waardoor mijn waardering omlaag getrokken wordt.

ik zal kijken of ik de review uitgebreider kan maken, voor zover mogelijk