OCZ Platinum DDR2 PC2-8500 Dual Channel Review

fvdberg 2 november 2010, laatste update op 8 juni 2011, 269 views

OCZ Platinum DDR2 PC2-8500 Dual Channel

Pluspunten

• Goede heatspreader
  • Mooi uiterlijk
  • Goede prijs-prestatie verhouding
  • zeer stabiel

Minpunten

• ze hebben toch net niet de looks van corsair xms/dominators

Stabiliteit Score: 4
Het geheugen van mijn computer was defect (corsair XMS2) en moest vervangen worden onder garantie. Echter het was niet meer leverbaar. Ik kon dit gehegen tegen een kleine meerprijs meenemen.

Doen dus!

Na installatie gelijk de bios in gedoken en de juiste instellingen meegegeven. Op mijn moederbord kan ik deze alleen niet voluit halen (Asus m2n / Athlon X2 4200+)

Gezien de specs van deze nieuwe repen en de specs van de oude vind ik dit geen probleem. Ik weet dat mijn systeem op geheugen gebied optimaal presteert. De 4 GB is wel heerlijk icm windows 7. Het systeem draait als een zonnetje en dit geheugen heeft tot nu toe nog geen problemen veroorzaakt. Een aanrader dus als je nieuw ddr2 nodig hebt ! Prijs technisch een zeer goede deal voor dergelijk geheugen.

Heb jij ook een OCZ Platinum DDR2 PC2-8500 Dual Channel?

precies. en de reden dat ik de specs niet op geef is simpel: deze kan iedereen simpel vinden door op het tabje Specs & Afbeeldingen te klikken.

ook heeft het in mijn geval geen zin omdat de combinatie waar ik het op gebruik de specs niet eens kan halen.

ik geef persoonlijk meer om weinig tekst, maar wel zinvolle tekst. een verkoop verhaal vraag ik wel aan de verkoper
geen review. kleine anekdote meer niet. je zegt, dat je in de BIOS bent gedoken. en wat stond daar allemaal over dit geheugen? niet onbelangrijk. zeker de timings bvb niet.
de specs van deze repen kan je een tabje naar links vinden.
Ik vind het al heel wat dat er tenminste iets word geschreven naast alleen maar sterretjes geven. Niet iedereen is op de hoogte van allerlei technische mogelijkheden en wat die kunnen betekenen. Het is vaak al een goede aanvulling als er ook maar iets word vertelt. Ik heb het gevoel dat de drempel soms hoog ligt voor mensen om wat tekst achter te laten, omdat veel mensen op tweakers soms zeer uitgebreide verklaringen verwachten.