Specificaties Bedrade muis en 2.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Zalman FG1000 FPS Gun Review

LocK_Out 2 november 2010, 1.243 views

Zalman FG1000 FPS Gun

Pluspunten

• Goede punten:
  • Muis ziet er prachtig uit.
  • Knoppen zitten makkelijk.
  • Linker muisknop als trigger.
  • Vast te houden als een handgun.
  • Ligt perfect in de hand.
  • 3 verschillende DPI instellingen.
  • Lichtgewicht.

Minpunten

• Slechte punten:
  • Daadwerkelijke kwaliteit.
  • Instellingen ingame (sensitivity) moeilijk goed te krijgen.
  • Extra knoppen aan de zijkant, deze zijn nergens voor te gebruiken of in te programmeren.

Ik heb de Zalman FG-1000 in april 2010 als verjaardagscadeau in ontvangst mogen nemen.
Zelf vond ik het product (toen 40 +) te duur om zelf aan te schaffen.

Ik kan een hele lap tekst met foto's gaan schrijven, maar daar zijn er al genoeg van over het net te vinden,
allemaal met lovend commentaar ... helaas ben ik minder enthousiast.

Op het eerste oog ziet de "Zalman FG-1000 (ook wel FPS-Gun genoemd) er ontzettend solide uit.
Mocht men het commentaar van de Zalman
site willen geloven, dan krijg je deze muis zelfs niet kapot als je 'm door een raam zou
gooien.

Eind oktober 2010 lieten de rubberen grips aan de zijkant van de muis spontaan los, de lijmrand is gewoon niet goed genoeg, de muis heeft ook niet in een vochtige ruimte gestaan.
Daar kwam nog eens bij dat er een paar dagen later ineens een rammel aan de achterkant van de muis zat (het gedeelte waar de trigger zit).
Erg vreemd aangezien de muis die dag niet gevallen is, en er nooit mee geramd is.

De muis is nu voor RMA terug naar de shop, maar dat de muis binnen deze zeer korte periode al kuren begint te vertonen, komt de kwaliteit beloofd door Zalman absoluut niet ten goede.

Daarnaast kan ik ook niet wennen aan de muis, het zou makkelijker moeten worden om First Person Shooters te spelen, maar door het constante geklooi, geeft het alleen maar onplezier en stress.
Neem BFBC 2 bijvoorbeeld, ik krijg gewoon GEEN goede setting voor deze muis ingesteld, terwijl dit met een standaard Logitech muis geen enkel probleem is. De muis is of te gevoelig of juist te ongevoelig.
Dit kan aan mij liggen, ik heb echter ook gelezen dat anderen die dit product gebruiken hebben moeten leren met de muis te gamen.

De 3 verschillende DPI standen zijn wel ideaal, zeker als je bijvoorbeeld in tanks rijd, door de hoogste stand is het dan een eitje om te draaien, het mooiste is dat deze met een druk op het knopje aan de voorkant in te stellen zijn, en het scollwieltje dan paars, blauw of rood kleurt.

De beoordeling heeft te maken met het feit dat de kwaliteit mij erg teleurstelt. Ik ken zalman als een bedrijf wat producten van zeer degelijke kwaliteit maakt.

Heb jij ook een Zalman FG1000 FPS Gun?

".. lieten de rubberen grips aan de zijkant van de muis spontaan los, de lijmrand is gewoon niet goed genoeg, de muis heeft ook niet in een vochtige ruimte gestaan."

Dit gebeurde ook bij de zalman fps gun die ik heb, ook na vrij korte tijd.
Als je er een tijdje mee speelt went het wel, maar ik geef toch weer de voorkeur aan een gewone muis.
Hoi las nu pas je reactie.

Hij staat bij mij inmiddels ook ongebruikt op het bureau, ik geef ook de voorkeur aan de gewone muis, wil niet meer zonder mijn "Logitech"

[Reactie gewijzigd door LocK_Out op 4 januari 2011 11:12]

Ik heb de FPSGun sinds februari 2009. Bij aanschaf was deze indertijd 59 euro.
Ik gebruik de muis voornamelijk voor gaming en AutoCAD. Door de manier van vasthouden van de muis, is een bepaald object creren in AutoCAD makkelijker.

Ook tijdens het gamen prefereer ik de fpsgun tegenover bijvoorbeeld een Logitech G5/7/9.

De rubberen grips lieten inderdaad na enkele maanden los, al moet ik eerlijk bekennen dat ik dat veel fijner werken vind. Ik vond de leren grips direct al niets.

Ik weet niet wat je precies doet waardoor je de back/forward keys niet kan gebruiken, maar ik speel ook BF BC2 en daar gebruik ik de forward knop voor om snel granaten te gooien. Ik gebruik hier een programma van Microsoft voor welke bij mijn Microsoft Sidewinder X6 Limited Battlefield Edition tobo kwam. Hiermee kan je elke willekeurige muis voorzien van een 'playboard', ofwel de toetsen programmeren.

Ik vind de sensitiviteit ook meer dan goed. Ik ben bekend met de Logitech G-series muizen en verschillende Raz0r muizen, ik vind de reactietijd fijner met de FPSGUN.

Dat je niet kan wennen aan de manier van vasthouden, dat is persoonlijk. Ik vind de muis zeer prettig in snelle shooters (zoals Quake III Arena, BC2, MW2 e.d.), maar ook in strategy-games zoals C&C en Simcity.

Al met al, gezien de toch wel enigszins fragiele onderdelen, omdat ook bij mij het gewichtje los licht, krijgt de muis van mij een 7.5 op een schaal van 1 tot 10.

[Reactie gewijzigd door Y_H op 30 april 2011 15:10]

en heb een nieuwe gekocht ;)

verschil is overigens dat de nieuwe een verbeterde laag lijm tussen het plastic en het rubber heeft.
Nice, dat klinkt wel ok. Ik heb nu een tweede aangezien de eerste kapot ging, maar hier laten de strips intussen ook alweer los.
Ik gebruik hem nu wel bij shooters, kostte wel een hoop tijd om ermee te leren omgaan.
klein updateje. gebruik 'm nu ook naar volle tevredenheid in BF3. Kom zojuist uit een potje "sniper only". Toch mooi 144 kills gemaakt, waarvan 117 headshots ;)
dat ben ik. (moest ff)
Inmiddels gebruik ik 'm ook naar alle tevredenheid in BF4. Heerlijk accuraat !
Veel beter dan andere muizen. Vooral, net als bovenstaande in BF3, als sniper.
updateje: gebruik 'm nog steeds naar volle tevredenheid. wil eigenlijk een nieuwe, maar helaas, de voorraad is op (FZH, pas je website eens aan als jullie 'm niet kunnen leveren!!) :S
Ik heb hem gister bij FZH (Freezing Hardware dus) besteld, en net de verzendbevestiging gekregen, dus ze zijn er nog :)

[Reactie gewijzigd door paltenburg op 22 april 2015 18:36]

Oh, dan hebben ze weer nieuwe stock :)

Anyways, succes met inwerken. Ben je wel een paar dagen zoet mee.
Oke, dan ligt het misschien aan mij.

Ik heb werkelijk waar alle instellingen geprobeerd, maar raakte met de FPSgun geen ene zak, ik kreeg hem niet "steady" zeg maar.
Hierdoor schoot ik letterlijk alles mis.
Heb weer een nieuwe. De oude nog goed functionerende is doorgegeven aan de zoon des huizes :)

Heb een fotootje gemaakt zojuist:

[img]http://ramteamgaming.eu/w...2016/06/zalman-fpsgun.jpg[/img]

Vintage Photo FTW :')