Specificaties Laser all-in-one (Kleur) met Ethernet - Bekijk alle specificaties

Epson AcuLaser CX11N Review

Femme 11 augustus 2006, 725 views

Epson AcuLaser CX11N

Pluspunten

• Goede afdrukkwaliteit en betrouwbare werking

Minpunten

• Standaard Letter-paginagrootte onder Engelstalige Windows x64

Muziekweergave Score: 5
Afdruksnelheid Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 4
Ik heb deze printer sinds een half jaar in gebruik en ik ben er zeer tevreden over. Hiervoor heb ik altijd hostbased GDI-printers gebruikt. Printersharing onder Windows met hostbased printers is rampzalig onbetrouwbaar. Het kwam met grote regelmaat voor dat print jobs niet of slechts gedeeltelijk uit de printer kwamen rollen, of dat de server eerst een paar keer gereboot moest worden. Omdat ik dit geneuzel helemaal zat was, besloot ik mijn toevlucht te zoeken tot een echte printer met een ingebouwde server en een ethernet interface.

Alle betrouwbaarheidsproblemen zijn sindsdien verdwenen. De AcuLaser CX11N funcioneert uitstekend en ook de printkwaliteit is prima. De mogelijkheid om er mee te kunnen kopieëren en over het netwerk te kunnen scannen is ook erg handig. Epson was één van de eerste printerfabrikanten die grootschalig Windows x64-support heeft uitgerold. Dit was voor mij een belangrijke motivatie om de CX11N aan te schaffen en niet een printer van bijvoorbeeld HP.

Een kleine irritatie is wel dat de driver onder Engelstalige besturingssystemen standaard Letter als paginagrootte gebruikt. Als je per ongeluk met die setting gaat printen moet je eerst een error op de printer wegdrukken om de afdruk te krijgen. Het wijzigen van de instelling in de driver wordt na een reboot weer vergeten.

Heb jij ook een Epson AcuLaser CX11N?

Dat je onder de engelse XP het LETTER formaat krijgt is vrij normaal, dat hebben namelijk alle printers, omdat de meeste engelstalige landen LETTER als formaat gebruiken.
Dat kun je overigens wel aanpassen en weer op A4 zetten