Cowon iAudio X5 30GB Review

noudvrNewbie 11 augustus 2006, 252 views

Cowon iAudio X5 30GB

Pluspunten

• geluidskwaliteit is top
  • accuduur is in de L uitvoering wel 30 uur
  • degelijkheid is goed
  • uitrustingsniveau zeer compleet
  • mooi design

Minpunten

• beeldscherm mag iets groter
  • dock connector niet compatibel met iPod

Geluidskwaliteit Score: 5
Betreft iAudioX5L: bewust gekozen voor de L uitvoering = lang gebruik op 1 acculading! Na lange voorbereiding waarin ik veel voor en tegens af heb gewogen, de Cowon iAudio X5L aangeschaft. (nu 3 maanden in gebruik) Prachtig uitgevoerd apparaat. Zeer compleet geleverd. EN waar het mij om te doen is: perfect geluid! Zowel op hoofdtelefoon PX-100 en CX300 als op de Hifi installatie. Voor video gebruik zou ik het apparaat niet aanbevelen. Mij is het scherm te klein daarvoor. De X5L is een ietwat kostbaar apparaat, maar wordt compleet met bijna alles dat je je wenst geleverd. Daardoor uiteindelijk minder duur dan andere merken. Geluid is top. Overzetten van muziek e.d. zeer eenvoudig. Accuduur perfect. Bediening was even wennen, maar blijkt behoorlijk doordacht in de praktijk. Behuizing is degelijk uitgevoerd (en nog mooi ook). Kortom: een aparaat waar ik geen spijt van heb en dat aan te raden is!

Heb jij ook een Cowon iAudio X5 30GB?

Je roept nu een paar kreten die zeer interessant zijn, maar bij een volwaardige survey is het toch echt beter om die punten dan ook uit te leggen. Op zich is de survey niet slecht, maar de uitwerking kan wat beter denk ik :)

Overzetten van muziek e.d. zeer eenvoudig.
Hoe gaat dat dan in z'n werk? USB kabel? Windows Media Player?

Accuduur perfect
HOE lang is die accuduur dan? 'perfect' is een relatief begrip.

Bediening was even wennen, maar blijkt behoorlijk doordacht in de praktijk
Hoe werkt de bediening dan?

Snap je wat ik bedoel? maar dat geeft niet, we zijn hier om te leren :)