Logitech G903 Review
Logitech valt met dit product wat mij betreft door de mand vanwege het dubbelklik probleem dat bij na 2,5 jaar is ontstaan en is verergert waardoor de muis compleet onbruikbaar is geworden zonder work-around. Dit is gelijk de Achilleshiel. Dit verwacht ik niet van een premium product.
Pluspunten
Vormgeving, ligt lekker in de hand Fijn gewicht Zowel links als rechts te gebruiken Batterij gaat lang mee Robuust
Minpunten
Slecht kwaliteit microswitches Veel te korte levensduur Veel te duur voor de levensduur
Eindoordeel
In het begin werkte de muis prima en was er blij mee. Door de symetrische vormgeving kan ik de muis zowel met mijn linker- als rechterhand gebruiken. Dat was voor mij een belangrijk punt om af te kunnen wisselen. Ik gebruik de muis zowel voor gamen als voor werk met Powerpoint, Visio, Excel.
Na 2,5 jaar begon het probleem ineens te ontstaan dat de muisknoppen uit zichzelf meerdere keren begon te klikken. Heel vervelend omdat selecties maken en windows op/sluiten steeds moeilijker ging. Dit probleem werd in een hele korte tijd steeds erger. Zo erg dat de muis compleet onbruikbaar is geworden door dit onvoorspelbare gedrag.
Op Internet gezocht naar een oplossing. Lang verhaal kort. Het is een hardware probleem. Oplossing zou zijn om zelf betere switches in de muis te solderen. Ik heb geen soldeerbout, dus helaas exit met deze muis. Ik ken Logitech als merk heel lang en had niet verwacht dat dit zou gebeuren. Bij onderzoek bleek dat dit probleem al langer bestond maar was dit niet eerder tegen gekomen helaas. Anders had ik nooit deze muis gekocht want voor deze prijs had ik meer verwacht van Logitech.
Ik heb de Razer Viper als alternatief gevonden. Hopelijk gaat deze langer mee.
Na 2,5 jaar begon het probleem ineens te ontstaan dat de muisknoppen uit zichzelf meerdere keren begon te klikken. Heel vervelend omdat selecties maken en windows op/sluiten steeds moeilijker ging. Dit probleem werd in een hele korte tijd steeds erger. Zo erg dat de muis compleet onbruikbaar is geworden door dit onvoorspelbare gedrag.
Op Internet gezocht naar een oplossing. Lang verhaal kort. Het is een hardware probleem. Oplossing zou zijn om zelf betere switches in de muis te solderen. Ik heb geen soldeerbout, dus helaas exit met deze muis. Ik ken Logitech als merk heel lang en had niet verwacht dat dit zou gebeuren. Bij onderzoek bleek dat dit probleem al langer bestond maar was dit niet eerder tegen gekomen helaas. Anders had ik nooit deze muis gekocht want voor deze prijs had ik meer verwacht van Logitech.
Ik heb de Razer Viper als alternatief gevonden. Hopelijk gaat deze langer mee.
Beoordeel deze review:
Reacties (1)
Hier ook. August 2020 gekocht, nu sinds December het dubbelklik probleem.
Ik heb maar switches besteld...
Ik heb maar switches besteld...
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn