Asus WL-138gE Review

Tijgerhaai 10 augustus 2006, 531 views

Asus WL-138gE

Pluspunten

• Nog niet ondervonden

Minpunten

• Niet gebruiken in combinatie met de asus WL-500gP en wat ik op internet gelezen heb helemaal niet met ander asus routers combineren (hier heb ik alleen geen ervaring mee)

Ik heb de WL-138gE aangeschaft om een verbinding op te zetten met mijn asus wl-500gP router. Dit lukt dus niet!!!
Het is me wel gelukt om deze kaart met een andere router te verbinden maar dan wel zonder de bijgeleverde asus software (bij de netwerkkaart).
Ik had verwacht dat met 2 producten van asus, ik een zeer goede en stabiele verbinding zou hebben, helaas niet. Ik heb er bijna een dag aan gespendeerd om hier achter te komen.
Op http://wl500g.info/showthread.php?t=633 kwam ik achteraf ook tegen dat de asus WL-500gP en de asus WL-138gE niet compatible met elkaar zijn. (dit vind ik zeer vreemd van een toch wel gerenomeerd merk). Ik heb zowel een beveiligde als onbeveiligde verbinding proberen te leggen. De computer (netwerkkaart) ziet de router wel maar kan geen verbinding maken.

Heb jij ook een Asus WL-138gE?

Wat is eigenlijk de reden geweest om een E wlan kaartje te kopen ipv een gewone wlan kaart (bijv de WL138G zoals XanderD hierboven)

Op de site van asus staat namelijk dat de E prima functioneert icm de nieuwe generatie broadband routers E.

Samenwerking met BroadRange-routers voor maximaal bereik
De WL-138gE, met BroadRange-technologie, kan maximale bereikvergroting bereiken via aansluiting op BroadRange-geschikte draadloze routers (WL-550gE).
Ik heb hier de asus wl-500g premium icm de wl-138ge en dat werkt gewoon wel hoor! Je moet alleen niet die afterburner aanzetten op je wl-138ge, dan doet hij idd niet veel.
Dat is naar :D ik zou ook niet verwachten dat die twee incompatible zijn.

Maar ik vind het iets oneerlijk tegenover de Asus WL-138g. Ikzelf heb em nu anderhalf jaar en hij doet het uitstekend. Ook de bijgeleverde software is een geschenk uit de hemel.
Dusss, even een andere router en voila ;)