Specificaties 19" @ 1280x1024 (SXGA) (lcd, 8ms) - Bekijk alle specificaties

Philips 190S7FS Zilver Review

laredo 10 augustus 2006, 642 views

Philips 190S7FS Zilver

Pluspunten

• prijs
  • vga + dvi aansluiting
  • 3 jaar garantie

Minpunten

• geen dvi kabel meegeleverd
  • geen ingebouwde luidsprekers (nadeel?)

Na 6 jaar was mijn 17'' philips crt monitor aan vervanging toe. Na de goede ervaringen met Philips opnieuw een monitor van dit merk gekozen en daarbij vooral gelet op de aanwezigheid van een DVI ingang en een minimale refreshrate van 8ms. Na een afweging van prijs en prestaties ben ik uitgekomen bij de 190s7f. Het voordeel van deze serie van Philips is dat er verschillende kleuren leverbaar zijn. Ik heb gekozen voor de zilveren (=s) versie.

De 190s7fs is naar mijn mening mooi vormgegeven, degelijk gebouwd, geeft prachtig beeld (waaronder goede zwartweergave), een goede lichtopbrengst, duidelijk menu en tot op heden geen dode (sub)pixels. Gelukkig kon ik dit laatste eerst in de winkel testen. Al met al een aanrader hoewel ik er dan ook meteen een dvi kabel bij zou kopen.

Heb jij ook een Philips 190S7FS Zilver?

Wel jammer dat je niet toch nog even wat spelletjes hebt getest op eventuele ghosting. Waarom zijn er geen punten gegeven op kleurweergave?
Jammer dat je ze niet kan vergelijken, maar je hebt het eerste model uit de reeks dat geen Philips meer is, maar AOC. Eigenlijk ben ik wel benieuwd of er nog veel achteruitgang zit tussen de 190S6 en de 190S7. Misschien niet als ze toevallig hetzelfde panel gebruiken, maar misschien ook wel want AOC staat tenslotte bekend om zijn bulkrommel in het semibudgetsegment.