Specificaties HTPC, 2 interne bays - Bekijk alle specificaties

Antec Fusion Remote Zilver Review

jeroenburen 30 oktober 2010, laatste update op 30 oktober 2010, 815 views

Antec Fusion Remote Zilver

Pluspunten

• Voldoende ruimte
  • Mooie afwerking
  • Ingebouwd display
  • Meegeleverde afstandsbediening

Minpunten

• Weinig mogelijkheden voor kabelmanagement

Op zoek naar een behuizing voor mijn HTPC ben ik uiteindelijk, ook op basis van andere reviews, uitgekomen op de Antec Fusion Remote. Ik heb voor de zilveren variant gekozen maar de zwarte is identiek.

De complete set bestaat uit (natuurlijk) de kast, een afstandsbediening, een verloopkabel voor de voeding van het display en diverse schroefjes.

Na het openen van de behuizing was het eigenlijk een fluitje van een cent op de verschillende componenten in te bouwen. Voor het monteren van het moederbord zijn er al een aantal afstandsbusjes geplaatst maar ik heb er twee extra moeten plaatsen. Deze waren meegeleverd. Montage van processor en geheugen is geen enkel probleem want de kast heeft lekker veel ruimte.

Van de twee ventilatoren die al in de kast zitten heb ik er één 180 graden doorgedraaid zodat de aansluitingen beter zaten. Standaard zitten de aansluitingen namelijk aan twee kanten wat niet handig is want je wil toch alle kabels netjes bij elkaar hebben. Mogelijk dat ik in de toekomst de koelers nog wel ga vervangen want nu zijn ze niet regelbaar. Althans, niet automatisch, alleen door een schakelaartje wat een de koeler vast zit. De laagste stand is trouwens voldoende om voldoende koeling te creëren.

De montage van de harde schijf is op zich eenvoudig maar je moet wel de hele kast op z'n kop leggen want de schijven worden ook aan de onderzijde vastgeschroefd. Wel weer mooi zijn de rubber busjes waardoor trillingen worden beperkt. Er zijn trouwens twee vaste plekken van een 3,5" schijf.

Ook de voeding vond eenvoudig een plek al weet ik niet of ik geen last heb van de niet gebruikte kabels als ik nog een optische schijf monteer. Nu zit die er nog niet in en is er voldoende ruimte. Zie hiervoor de eerste foto.

Nadat alles op z'n plek zat en ik de voeding aan zette ging het display direct aan wat ik vreemd vond. De led van de powerknop bleef uit. Ik had gedacht dat dit andersom hoort maar blijkbaar brand de led van de powerknop alleen als het systeem echt aan is en het display gaat uit nadat je de iMon software hebt geïnstalleerd. Om dit te onderzoeken heb ik trouwens nog het hele voorpaneel verwijderd. Dit gaat redelijk eenvoudig. Drie schroefjes en de kunststof borgvlakjes voorzichtig omhoog duwen.

De muis bedienen via de afstandsbediening is lastig vanwege de standaard hoge gevoeligheid. Dat schijn je te kunnen instellen maar je kunt ook de keyboard instelling gebruiken. Dan kan je met dezelfde knop door de menu's lopen zonder muisaanwijzer. Zelf heb ik trouwens een programmeerbare Logitech gebruikt om e.e.a. te bedienen.

Al met al een behuizing waar ik volgens mij lang plezier aan ga beleven.

Heb jij ook een Antec Fusion Remote Zilver?

Deze kast heb ik ook.. Volgens mij zitten de harddisks in een apparte cage die zo los kan.. waardoor de kast echt niet op z'n zij hoeft om de disks te plaatsen.
Dat is niet helemaal waar, de HDD's zitten op hun kant in de kast. Deze worden van boven en van onder vastgeschroefd. Aan de onderkant worden deze door de kast heen vastgeschroefd, aan de bovenkant zitten ze in een bracket die te verwijderen is. Het is echter niet zo dat het een aparte module is die in zijn geheel inclusief HDD's te verwijderen is.
Ik heb de kast echter niet op zijn kant hoeven leggen of iets dergelijks, ik zet hem meestal op de rand van de tafel.

Het is inderdaad wel aan te raden om met deze kast gebruik te maken van een modulaire voeding want heel veel ruimte is er niet om een hele bos ongebruikte voedingskabels weg te werken.

Nog een kleine toevoeging mbt het display: als je het graag wil is het in de iMon software in te stellen dat het schermpje continu aan blijft staan met de datum, ook wanneer het systeem uit staat.

[Reactie gewijzigd door Rupie op 30 oktober 2010 19:18]