LG L203WT Review
Had hiervoor een 17" tft van Hitachi de 174SXW, deze voldeed prima ook voor gamen. Ik was echter op zoek naar een scherm met wat meer bureaublad. Dus ben ik naar de breedbeeldschermen gaan kijken. Had eerst het idee om een 19" te nemen maar die hebben maar een max resolutie van 1440x900 dus heb ik besloten naar de 20" schermen te gaan kijken. Via http://www.widescreengamingforum.com naar tips gezocht voor een goede lcd monitor die bovendien niet een rip uit mijn lijf kostte. Zodoende ben ik bij de LG203WT gekomen. Nu het scherm zelf, Ghosting is aanwezig zij het niet merkbaar maar met de schlieren test http://www.prad.de/new/monitore/schlierentest.html zeker waarneembaar vooral die test met die auto's. Scherm gecontroleerd op...
Pluspunten
1680x1050 2 browsers naast elkaar open is ideaal 8ms, in spellen neem ik geen ghosting waar films/spellen zien er geweldig uit op deze monitor scherm ziet er erg degelijk uit Breder beeld ingame voor minimaal verlies in de hoogte, lijkt soms zelfs op vals spelen je view in CS: source word stukken groter. Ook in RTS games soms groter veld.
Minpunten
Niet in hoogte verstelbaar moeite met lighting effecten in CS: Source Leverbaarheid, enkel bij 2 shops beschikbaar
Eindoordeel
Ik was echter op zoek naar een scherm met wat meer bureaublad.
Dus ben ik naar de breedbeeldschermen gaan kijken.
Had eerst het idee om een 19" te nemen maar die hebben maar een max resolutie van 1440x900 dus heb ik besloten naar de 20" schermen te gaan kijken.
Via http://www.widescreengamingforum.com naar tips gezocht voor een goede lcd monitor die bovendien niet een rip uit mijn lijf kostte.
Zodoende ben ik bij de LG203WT gekomen.
Nu het scherm zelf,
Ghosting is aanwezig zij het niet merkbaar maar met de schlieren test http://www.prad.de/new/monitore/schlierentest.html
zeker waarneembaar vooral die test met die auto's.
Scherm gecontroleerd op dode (sub) pixxels maar heb niks kunnen ontdekken.
De kleuren zijn mooi en hard al vond ik dat de monitor problemen had met het weergeven van de lightning effecten in CS:source, kan ook komen omdat de brightness te hoog stond.
De 1680x1050 resolutie is ideaal vooraal ook omdat 2browsers precies naast elkaar passen.
Ergonomie had wat beter gekund, monitor is enkel te kantelen een arm die omhoog en omlaag had gekund was veel beter geweest.
Inmiddels het scherm langer gebruikt en hier en daar een filmpje ermee gekeken.
HDTV ziet er echt geweldig uit.
Ik heb verder ook naar de inkijk hoeken van de monitor gekeken het is weliswaar geen IPS panel maar voor een TN panel presteert ie zeker goed.
Ook een aantal spellen uitgeprobeerd met de nieuwe resolutie.
2 vensters van diablo2 en FFXI:Online naast elkaar bijvoorbeeld.
Tijdens het wachten op een party ondertussen Diablo2 spelen.
CS:Source heeft gewoon een breder kijkveld en je levert niks in op hoogte.
Ook de normale CS heeft de widescreen resolutie, maar hierin word het enkel gerescaled.
Verder heb ik nu wat foto's erbij geplaatst met wat viewing angels.
Let wel ik heb absoluut geen enkele poging gedaan om de foto's er mooi uit te laten zien, gewoon een aantal geschoten en direct bij de survey geplaatst.
Je krijgt misschien dan geen eerlijk beeld van de monitor.
Reacties (13)
Ik ben vreselijk benieuwd naar de rest van je survey, dus als je nog wat tijd hebt...
Misschien dat er dan een foto'tje ervan kan maken ofzo.
Ik heb ook vast een vraag: waar is het scherm geproduceerd? Rechtsonderaan het zilveren stickertje dat op je scherm zit staat waarschijnlijk: "Made in Korea (=IPS paneel)" of "assambled in Poland (=TN Paneel)"
Voor meer informatie daarover kan je ook hier even kijken (pagina 5) http://www.widescreengami...orum/viewtopic.php?t=3585
edit: en daarmee wordt het ook interessant om te vertellen bij welke winkel je het scherm gekocht hebt
Last but not least, kan je al iets over de werking F-engine vertellen?
Ik heb dat draadje van widescreenforum ook bekeken en het lijkt erop dat je zoiezo weinig kans maakt op een IPS panel hier in Europa, de prijs is daar ook wel naar natuurlijk.
Monitoren met een IPS panel zijn een stuk duurder.
Ik heb de monitor gekocht bij shop4launch.
Kreeg regelmatig e-mails als de status geupdate was en kon dit ook volgen via de site.
Verder had ik de monitor zondag besteld en had ik hem op woensdag.
F-engine mjah weet eigenlijk niet precies wat ze ermee bedoelen, denk dat dat de instellingen voor de brightness?
De brightness kan je in ieder geval aanpassen naar -50% 0% en +50%.
Ideaal voor een potje CS dan zet ik hem op +50% dan kan ik in de donkere hoekjes kijken
Voor desktop laat ik hem op -50% staan.
Het idee van F-engine is in elk geval het contrast vergroten.
Dat dan het scherm op een standje donkerder gaat staan en andersom natuurlijk.
Dat zal niet iedereen positief vinden, maar ik ben blij dat jij widescreen kan waarderen. Ik ben er inmiddels ook aan gewend en moet er niet meer aan denken op een 1280 x 1024 te gamen. Ik doe trouwens voor een groot deel race-games. Daar is de breedte erg mooi.
En laat CS:S nou net een van mijn favoriete spellen zijn (ben ook op zoek naar een monitor met exact deze resolutie)
Die eerst foto van je trouwens
Maar op zich raar dat ie op groothoek staat want het was niet de eerste foto van de serie die ik heb gemaakt.
Verder zal ik als ik terug van het werk ben even een foto'tje maken van CS:Source.
Dan kijk ik gelijk ook even of de lightning anders is als de brightness anders staat.
ik heb hetzelfde scherm besteld, maar lees nu achteraf dat deze tft last heeft van schokkerig beeld. Heb jij dat ook?
Ghosting ofzo?
Heb ik geen last van in ieder geval
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn