Specificaties GF 9500 GT (550MHz), 512MB GDDR2 - Bekijk alle specificaties

Club 3D 9500GT Review

CDA441 30 oktober 2010, laatste update op 30 oktober 2010, 503 views

Club 3D 9500GT

Pluspunten

• Lage Prijs

Minpunten

• Warmte- en geluidsproductie
  • prestaties in niewe games

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Inleiding:
Ik had vroegah gegamed met de 9500GT, het is wel een dergelijke kaart voor zijn prijs, goed voor GTA IV, Crysis enz... spelen op low settings.
Maar de geluids- en warmteproductie is hoog, op sommige games zoals Joint Operations TR draait hij al op 50°C, dus men moet zorgen voor de nodige koeling.

Featureset:
Er komen geen DVI --> VGA of andere adapters erbij geleverd, maar wel een SPDIF connector.

Prestaties:
Zoals in de inleiding heb ik vertelt dat deze kaart goed is voor doorsnee games op max te draaien, maar andere high-end games op lowest quality, hij kan wel Full HD aan, maar niet voor in-game.

Overklokbaarheid:
Aangezien de temperaturen van de kaart zou ik de kaart niet overklokken, het kan zijn dat je kaart dan eventueel doorbrand en de rest van je hardware het kerhof in stuurt.

Beeldkwaliteit:
Er is een stabiele verbinding met VGA, DVI en HDMI. Alle uigangen waren getest met verschillende beeldschermen (VGA: LG FLATRON 1934W (1400x 900), (DVI& HDMI: Samsung SyncMaster P2470H(1920x1080)

Modbaarheid:
De standaard koeler kan je eraf halen met een schroevendraaier of een tang, maar ik weet nier of dat er koelers bestaan voor deze kaart.

Driver- ondersteuning en compatibiliteit:
De drivers kan men via de nVidia website downloaden, maar ook krijgt men deze op een CD.
Je krijgt er geen Hardware Tuning materiaal bij zoals MSI Afterburner.

Warmte- en geluidsproductie:
Hoog, door de kleine koeler (hoe kleiner hoe meer toeren hoe meer geluid) krijgt men een hoge temperatuur die men niet onder de 35°C met volledig open in de kou.

Prijs:
Ik vind de prijs redelijk goed voor een kaart met alle nodige uigangen (DVI/HDMI/VGA)

Heb jij ook een Club 3D 9500GT?

Karige review, maar wel een logische opsomming van feiten.
50 graden vind ik voor een videokaart nog niet zo slecht, het is een kleine koeler en je zet flink wat stress op die kaart met wat games.
Heb hem zelf in de pc van mijn vriendin zitten, daar draait ie mooi rondjes de hele dag en draait flink wat games, maar is lang niet zo sterk als de (op dat moment) 10 euro duurdere 9600GT.
Alleen heeft deze kaart een flink lager verbruik, dus was deze een betere keus.

Als je hem nog gebruikt: Veel plezier ervan ;)
Haha, dankje Merithil ;) Ik heb hem nog, ik heb hem in m'n pa's pc geplaatst omdat hij nog werkte met een 8500GT :p Hij kon daarmee niet zo goed gamen en wat moest ik anders doen met 2 verschillende videokaarten? (ik heb geen andere pc meer ;))
Ik heb nu de 9800GT met 1GB aan RAM, erg goeie kaart voor de prijs. :D
Je had beter een review zonder tekst kunnen maken. Dit voegt echt niks toe. De kaart is al niet eens meer te koop, hij is niet nieuw, je zegt niks over scores of concrete temperaturen, je maakt spellingsfouten, gebruikt informele taal etc. Wat heeft iemand hier nu aan?
Ik zal wel weer weggemod worden of een waarschuwing krijgen maar het wordt tijd dat tweakers eens gaat optreden tegen dit soort niveauverlagende 'reviews'

[Reactie gewijzigd door Nikeo op 30 oktober 2010 11:15]

ik vind uw reviews ook niet zo denderend, maar ja, ik ben 16 hé ;)
@Nikeo, mischien is dit zijn eerste review?? Je beledigd de TS een beetje vind ik... :Y)
Het is een prima standaard review, beetje kort maar dat maakt niks uit ;)

[Reactie gewijzigd door stylzzzz op 30 oktober 2010 12:25]

Prima zo ... Tips geven en op de volgende review van deze Tweaker wachten ;)
we zijn allemaal ooit begonnen hé