Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Review

Masterkale1 29 oktober 2010, laatste update op 27 december 2011, 3.647 views

Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD

Pluspunten

• Geen ruis, storing
  • Goed voor muziek
  • Goed voor games.

Minpunten

Aansluitingen Score: 4
Drivers en support Score: 4
CPU-belasting Score: 3
Een kleine toevoeging. Ik heb namelijk geen zin om een gehele review te schrijven.
Ik ben voorheen bezitter geweest van een Asus xonar D2 en auzentech x-fi forte.
Ik kan zeggen dat deze kaar de xonar op gebied van muziek evenaart en de forte op gebied van games.
Het voordeel is dat deze kaart ook geen enkel geluidje opvangt van je voeding of dergelijke. Hier heeft de forte namelijk wel last van.
Ik gebruik deze kaart icm een senheiser hd555
Cpu belasting geef ik acceptabel. Ik gebruik de 3d surround functie en dit trekt toch wel 15% van m`n cpu bij BFBC2. Heb verder nog geen spellen getest.

Met BF3 heb ik een belasting van 3% op mijn CPU (2600K)
Waarschijnlijk komt dit door de driver updates?

Het eerste probleem is ontstaan. Mijn spdif werkt niet. Net een RMA aangevraagt.

Heb jij ook een Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD?

Misschien handig dat als je het hebt over CPU verbruik van 15%, je er ook bij zet wat voor een CPU je hebt ;)
Haha ja deze review staat er middels al een tijdje. Dit was met een E8400 dual core.

Ben overigens nog steeds tevreden met de kaart
X-Fi Titanium HD , creatieve zegt het is een audiofiele sound card,

in ENTERTAINMENT-MODUS-automatisch schakelt hij elke 2 min, in de equalizer mode terug naar de normaal mode,

U kunt dus niet, audio Editen, de Equalizer moet blijven in die mode, met editing

en niet automatisch schakelen terug naar normaale mode, dus je kan zo niet werkt in deze modus, met editing,

als de equalizer om 2 min automatisch schakelt , en is hij dan verdwenen,

en je ziet dan de normale mode,(start mode) is op deze manier niet een audiofiele sound card,

Als u wilt audio editen, moet de Equalizer altijd blijven in de Equalizer mode, dientengevolge van dit, Dient u enkel keer de mix opnieuw moet worden gemaakt.

en zo is het met alle creatieve sound cards , zo ver als ik weet sinds 2005 , en niemand ziet het , als je hem in equalizer mode zet, moet hij daar ook blijfen staan,

anders kan je tijdens het editen niet op tijd bijsturen , en dan kan je weer opnieuwe beginnen, met het bewerken van audio opnamen, tot het jaar 3000,

ik zegt op deze manier , is het geen audiofiele sound card, e-mailen met creative heeft geen zin , ze snapen het zelf niet eens , hoe het wel moet,

het kan ook aan de windows versies liggen , Maar het is het zelfde met XP OF VISTA OF WINDOWS7

met Sound Forge Pro 10.0 , en je gebruikt equalizer daar van, dan blijft die equalizer net zo lang staan is de equalizer mode als u zelf wild, zo als het hoort,

ik zou zegen als u audio wilt bewerkt , koopt dan geen creatieve sound card , het is jammer want het geluid is best goed.

flipp022 een tapper van live sound.
zet hem dan ook in producer modus.. ff wakker blijven.
Download meteen een nieuwe driver

[Reactie gewijzigd door A87 op 5 maart 2013 22:30]

hallo A87

dan heb ik geen , Bas en treble regellaar , die ik hard nodig heb , voor live recordings te bewerken,

brief van creative ,

Thank you for writing in to Creative.

I apologize for any inconvenience caused.

Please be informed that it is by default that the console will go back to the main menu if inactive.

We have done a testing and what you are experiencing is the normal behaviour of the console. I m sorry to inform you that there are no option to change this setting of the soundcard.

If you still require assistance, please reply to this email with any previous correspondence to ensure the quickest and most accurate service.

Thanks a lot for your time and cooperation,

nou daar moet ik het dan mee doen , no support.

daar ga je dan met 3 keer een X-Fi Titanium HD sound card,

en 1 een Creative X-FI Elite Pro , dat kost veel geld,

en maar klikken om de 2 minuten , ja elke keer op je equalizer , terug te zien,

werk lekker zo , met edithing van live recordings , je moet steeds bij sturen , met live recordings,

en dat gaat al zo sinds 2005 , hier een opnamen ,

groet Ane