Asus EN7600 GT/2DHT Review

gln 26 november 2006, 4.177 views

Asus EN7600 GT/2DHT

Pluspunten

• Overclockbaarheid.
  • Prijs/kwaliteits verhouding.
  • Peformance
  • Modbaarheid
  • Beschibaarheid

Minpunten

• Geluid/warmte
  • Grote doos (niet gemakkelijk op de fiets!)

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Allereerst , ik heb lange tijd overwogen een 7600GT aan te schaffen. na lang wikken en wegen reviews lezen surevys kijken heb ik tog maar besloten om deze kaart aan te schaffen!
Hier heb ik bebaald geen spijt van gekregen!
Er zal en moest een vervaning komen van mijn onboard oplossing (nvdia6100 nforce410 chipset)
deze is er dus gekomen

Verpakking:
De verpakking waar de kaart zich in bevond zag er redelijk netjes uit, niet al te veel poespas wat je eigelijk helemaal niet nodig bent.
Wat me wel opviel is dat de doos nogal groot uitgevallen is met in verhouding wat er in zat!
De kaart zelf was netjes verpakt in een anti statisch zakje zoals ik ook niet anders verwacht had! daarnaast zat er een HDTV kabel bij 2 dvi->vga verloopstukken , een cd met drivers en utilities ,speedsetup handleiding , en een demo versie van het spel kingkong wat ik eigelijk gelijk weg gesmeten heb!
Alles zat net verpakt in de doos
Kortom de kwaliteit wat we/ik verwachten van ASUS !

Inbou opstarten en Instaleren.
De kaart inbouwen zelf was niets anders dan een andere videokaart dit was dus ook kinderspel!
Na het aandrukken van mijn pc zak ik wat rare strepen door het beeld en hoorde ik een mega lawaai van het standaart koelertje.
Ik heb het er maar op gehouden dat het normaal was want verder geen problemen.
XP gaf aan dat er nieuwe hardware aanwezig was in mijn pc en heb het zaakje gelijk geinstaleerd (driverversie 91.31).
Pc afgesloten standaart koeler eraf getrokken en mijn Zalman VF700-Cu erop gemonteert.
Verliep alemaal vlekkeloos wat wel is anders geweest is in mijn ervaringen.

Peformance overclock
De peformance was niets anders dan verwacht goed te noemen
COD2 , F.E.A.R CSS , Gohst recon , swat 4 liepen alemaal op de hoogste instellingen op een resolutie van 1024x768@60hz (tievbeeldscherm)
toch besloot ik het beestje wat op te focken
Ikzelf ben nog niet egt verder gegaan met hard overclocken (tijdgebrek)
de kaart loopt momenteel op 610*801 tegen 560*700 stock.
Als gezegd heb ik er een Zalman VF700-Cu op gemonteerd
ik ben blij dat ik dat gedaan heb niet alleen voor de herrie wat het standaart koelertje produceerde , nee ook voor de koelprestaties!!
Deze doen er ceker niet ten onder idle 37 graden , stressed 48 graden!!!!! (omgeving temp 21C)

Ten slotte.
Ik zou deze kaart aanraden als je niet belachelijk veel geld uit wilt geven voor een videokaart.
Deze kaart voldoet uitstekend aan mijn gamers eisen.
Een aanrader dus!

Heb jij ook een Asus EN7600 GT/2DHT?

Het koelsysteem van asus,valt ook onder de kwaliteit van asus.

En dat is helaas waar ze nogal de mist in gaan,ze zijn luid,en niet erg effectief in vergelijking met sommige andere merken.
dat is wel erg jammer
Een mooie kaart zo te lezen maar om nou de 'algemene beoordeling' een volledig groene balk te geven zou mij wat te ver gaan omdat je zelf al zegt dat de koeling niet bijzonder is.

En heb je ook benchmarks gemaakt ?

Ik heb zelf de Asus 7600GS passief gekoelt en het is dan fijn om te lezen hoeveel deze kaart van jouw sneller zou zijn dan die van mij. Dan kan je beoordelen of een upgrade naar jouw type kaart interessant naar zou kunnen zijn.
@ Manglebanglebon
De koel peformance is bij elke videokaart nogal slecht
(denk aan de GF2 tijd) wat dat betreft is het altijd verstamdog er een een zalman koeler bij te kopen
of je hebt natuurlijk een silent editeon uit reviews is gebleken dat dit nogal goed werkt!

@bigben
ik ben vandaag de hele dag vrij en had mezelf als eens voogenomen het beestje onder handen te nemen misschien doe ik dat vandaag wel even!
de resultaten zal ik er dan zo spoedig mogelijk bij zetten!
en heb je misschien hier wat aan ? Klik
ikzelf heb nooit gedacht aan een 7600GS omdat ik in eerdere reviews gelezen heb dat pci-e kaarten niet te unlocken zijn ? !
Niet te unlocken zijn? Dat is alleen zo bij de 6800GS?
Over de koeling ben ik het niet altijd eens.
Mijn XFX 7600 GT is zeer stil en wordt ook helemaal niet warm. Er is dan ook geen enkele aanleiding om de stockkoeler te vervangen voor een Zalman. De 7600 GT AGP wordt waarschijnlijk ongeveer net zo warm als de ASUS 7600 GT PCI-e en dus vraag ik me af hoe het komt dat ASUS blijkbaar een slechte koeler monteert..