Specificaties Bedraad Qwerty - Bekijk alle specificaties

Logitech UltraX Flat Keyboard Review

Toolskyn 9 augustus 2006, 479 views

Logitech UltraX Flat Keyboard

Pluspunten

• Stille aanslag
  • Strak design

Minpunten

• Kan even wennen zijn
  • Kan laptopachtig voelen voor sommigen

Ik kan er zelf vrij simpel over zijn: een heel goed product van Logitech. Nou zullen de meeste mensen mij wel willen vragen: "Waarom zou je in vredes naam een toetsenbord met laptopknopjes willlen, dat is toch verschrikkelijk irritant?" Ik heb het toetsenbord eigenlijk gekozen omdat de toetsaanslagen bijna niet te horen zijn. We zitten hier vaak met meerdere mensen op 1 kamer, dan wil dat getik nog wel eens als storend worden ervaren. De tikken van dit toetsenbord zijn toch een stuk minder storend.

De toetsen zijn minder 'laptopachtig' dan je op het eerste gezicht zou denken. Ze voelen toch vrij goed aan naar mijn idee. Natuurlijk is dit bord geen gigantisch goed ergonomisch bord, met allerlei leuke trucks om het nog fijner te maken, maar het ziet er wel goed uit naar mijn idee, en past goed bij menig beeldscherm. Met een 20 euro valt mij de prijs mee.

Heb jij ook een Logitech UltraX Flat Keyboard?

Ik heb er ook zo eentje en ik ga er waarschijnlijk nog wel eentje halen voor m'n andere pc. Ik ga helemaal akkoord met het laptopaspect. Het ziet er als laptop uit, maar de aanslagen zijn echt niet te vergelijken.

Vroeger was het alleen in PS2 te krijgen, daarom dat ik pas recent eentje gekocht heb. USB is toch veel praktischer dan PS2. Als je eens ff een tobo nodig hebt, gewoon uittrekken, insteken, klaar.

Design, prijs, kwaliteit, etc.. Allemaal in orde.

Ergonomie? Tja, simpelweg aan een pc zitten is imho al niet ergonomisch verantwoord, dus of je tobo ergonomisch is of niet, tja, who cares... :)