Specificaties Socket 1156 met Intel Q57 chipset - Bekijk alle specificaties

Asus P7Q57-M DO Review

popocatepetl 29 oktober 2010, laatste update op 29 oktober 2010, 441 views

Asus P7Q57-M DO

Pluspunten

• Ziet er mooi en compleet uit

Minpunten

• Behalve de slechte kwaliteit van de CPU socket geen oordeel

Layout Score: 3
Ik weet niet of dit moederbord structureel mis is, maar ik heb via MyCom dit bord aangeschaft en na het inzetten van de CPU waren er spontaan 8 pinnetjes van de CPU socket platgebogen.
Ik kreeg een nieuw moederbord van MyCom, maar toen bleek de processor inmiddels ook te zijn overleden. Nieuwe processor er in en spontaan was er weer 1 pin van de CPU socket afgebroken.
Zelf weer zo'n bord aangeschaft bij MyCom Web, bleek de nieuwe processor door die pin ook weer te zijn overleden. MyCom zette er voor mij weer een nieuwe processor in. Werkte weer niet omdat er inmiddels van dit derde moederbord weer spontaan 5 pinnen plat waren gebogen.
Ik heb inmiddels een ander moederbord aangeschaft en een nieuwe processor en dat blijkt goed te werken. OPPASSEN DUS MET DIT MOEDERBORD, want het gaat je een hoop geld kosten, en op moederborden wordt in de regel met beschadigde pinnen geen garantie gegeven - in ieder geval niet bij MyCom want ik heb dus uiteindelijk 2 x de aanschafprijs betaald voor een moederbord dat nooit heeft gewerkt. 8)7

Heb jij ook een Asus P7Q57-M DO?

Ik vind het ook maar een vreemde situatie. Ik ontvang morgen dit mobo en ga er vanuit dat het gewoon netjes gaat lukken, zoals het hoort.
weet je zeker dat je de processors juist in het moederbord geplaatst hebt?
Volgens mijn persoonlijke mening heb je iets niet juist gedaan! Ik heb met dit moederbord geen problemen gehad bij inbouw. Aangezien ik voor verschillende mensen dit heb gedaan verbaas ik mij hierover!

Verder vind ik dit geen review ook dat is persoonlijk en geef je 1 ster.
Even als reactie op de twee mensen die hebben gereageerd:
Ik ben nu zo'n 30 jaar vrijwel constant bezig met computers en o.a. zelfbouw. Ik heb nog nooit een probleem gehad met inbouw of plaatsen van moederborden en processoren. Daar komt bij dat MyCom de laatste keer, zelf de processor op het moederbord had geplaatst.
Verder kan ik mij voorstellen dat je dit niet als een review ziet. Mar het is dan ook slechts een waarschuwing op grond van mijn heftige ervaringen met dit bord.