Specificaties Behuizing - Bekijk alle specificaties

Antec SLK3800B Review

Toolskyn 8 augustus 2006, laatste update op 8 augustus 2006, 1.257 views

Antec SLK3800B

Pluspunten

• genoeg ruimte
  • HD's niet te horen

Minpunten

• onduidelijke handleiding
  • front laat makkelijk los

Kwaliteit voeding Score: 4
Ik was op zoek naar een kast zonder al te veel 'mooi'. Gewoon een functionele kast, die stevig staat, goede koelmogelijkheden heeft en niet al te duur heeft. Ik heb het idee dat ik met de SLK3800B een goede koop heb gedaan. Ik zal even een kleine onderbouwing bij elk van de onderdelen geven:

Bouwkwaliteit en afwerking
Het front is van plastic en vliegt er toch vrij makkelijk af (lees: te makkelijk), de rest van de kast is stevig gemaakt.

Inbouwmogelijkheden
Er is meer dan genoeg ruimte voor allerlei drives. Er is genoeg ruimte om de verschillende componenten te installeren. De Hard Disks zitten vast in speciale rubber ringetjes, daardoor zijn ze bijna niet te horen.

Koelingsmogelijkheden
Aan de achterkant zit standaard een 120mm fan geinstalleerd, met 3 standen (Low - Medium - High), aan de voorkant is plaats voor een extra fan, ook 120mm en ook zit er een soort pijp richting de CPU om voor extra koeling te zorgen, deze kan misschien wat problemen veroorzaken bij extreem hoge koelblokken, vooral als er onder de 'koelpijp' een extra fan (80mm) wordt geinstalleerd.

Vormgeving
De kast is geen topdesign, maar dat wou ik dan ook niet. Het deurtje aan de voorkant maakt het wel een mooi geheel, je hebt geen last van

Installatiegemak
De drivebay is uit de computer te halen, dus dat werkt extra makkelijk. Er is meer dan genoeg ruimte om je moederbord erin te drukken. De CD en DVD drives worden in de kast geschoven met een soort rails, daarvoor moet je eerst het front eraf halen, wat niet echt goed in de handleiding stond, dat is dan ook een negatief punt: een slechte handleiding

Kwaliteit van voeding
Er zijn natuurlijk betere voedingen te vinden, maar deze voeding is stabiel genoeg en heeft genoeg kracht om mijn systeem met eventueel nog een paar upgrades makkelijk vooruit te trekken. Voor uw referentie: er zit een Antec SmartPower 2.0 voeding in!

Voor wat je krijgt, een naar mijn idee goede voeding, met een stevig staande kast, is het zeker 90 euro waard.

Heb jij ook een Antec SLK3800B?

Zou je kunnen aangeven wat de uitneembare drivebay is?
Is dat de bay waar de floppydrive inzit of is dat de drivecage waar de harde schijven in geplaatst worden?

Kan namelijk nergens geen afbeeldingen van de binnenkant vinden...

Ik heb nu de 3700BQE en dat vindt ik het enige nadeel aan de kast, dat de drivecage overdwars is geplaatst en niet uitneembaar is.
Ik heb het idee dat de 3800 een versie van de 3700BQE is met openingen in de sidepanel, tri-speed fan ipv gewone fan en een 400 W ipv 380 W voeding.
Ik maak dit weekend wel even wat foto's van de kast.

Het gaat inderdaad over de cage waar de harde schijven ingeplaatst dienen te worden, en hij is niet over dwars geplaatst.

De SLK3800 zou als enige verschil met de SLK3000 hebben dat er een voeding bij zit, verder zou er geen verschil zijn. De SLK3000 is weer een 'opvolger' van de Sonata II als ik het goed begrepen heb.
ke, thx! ben wel benewd hoe het eruit ziet. Is ook altijd een goede voor bij een product survey, altijd benieuwd hoe het er uitziet... :)