Specificaties Tower, 1 interne bays - Bekijk alle specificaties

Antec Nine Hundred Two Review

keeperson 5 november 2010, laatste update op 5 november 2010, 1.376 views

Antec Nine Hundred Two

Pluspunten

• Genoeg gaten voor kabel management
  • Veel meegeleverde ventilatoren
  • Ingebouwde fan controllers

Minpunten

• Het gebrek aan ruimte aan de achterkant
  • Dat er helaas geen langere video kaarten in kunnen

Voorwoord:

Toen ik deze kast zag dacht ik gelijk: "deze kast is perfect".
Maar deze kast kon alleen maar video kaarten behuizen van maar 10,5 inch. Dat was nog voor de HD 6850. Toen had ik de HD 5830 uitgezocht.

Features:

Gewoon even voor de gein zeggen wat deze kast allemaal heeft:
- 4 ventilatoren meegeleverd waar onder:
- 3 120mm blauwe LED ventilatoren.
- 1 200mm blauwe LED ventilator.
- Een raam met een mount voor een 120mm ventilator
- Ook een HDD kooi met een mount voor een 120mm ventilator en als je al die mounts met elkaar optelt kom je uit op een totaal van 6 ventilatoren.
4 rubberen voetjes om de kast op te laten staan (waarmee je de vibraties dempt die van je systeem afkomen).
4 rubberen voetjes voor je voeding

Bouw kwaliteit:

De bouw kwaliteit van deze kast is zeer goed. De kast is vooral gemaakt van staal afgezonderd van een paar stukjes plastic of glas. De kast weegt een zware 11,5 kilo. Ook zijn er zat gaten waar je je kabels doorheen kunt rijgen. Helaas heb ik geen verlengers voor mijn kabels dus heb ik een beetje moeten improviseren met de 8pin ATX. Ook heeft mij iets te weinig ruimte gegeven achter de motherboard tray. Dus bij mij is het echt passen en meten om het rechter paneel erop te krijgen.

Koeling:

Ik heb al in features de aantal ventilatoren die mogelijk zijn. Maar als je een Cooler Master V8 past er geen ventilator meer op de mount op het zij paneel. De 2 ventilatoren aan de voor kant geven koele frisse lucht af aan de harde schijf, voeding, videokaart en de CPU cooler. Ook zijn er op elke intake ventilator stof filters meegeleverd. Ook is het enorm handig van antec dat ze ingebouwde fan controllers hebben geleverd. Deze kun je bijvoorbeeld ook gebruiken om de HDD kooien eruit te trekken. Ook kun je deze machine gebruiken als stille webbrowsing machine of tot een high airflow king! Door de ingebouwde fan controllers beheers jij de snelheid ventilatoren!

Modbaarheid:

Je kunt al zien op de foto's zien dat ik er een LED strip heb neergehangen. Verder ga ik niet echt veel aan modbarheid doen. Om nog even terug te komen over die HDD kooi met een 120mm mount. Die is vrij lastig te installeren. Je moet eerst 4 pinnen los maken en dan moet je de ventilator erin stoppen en dan proberen de schroefjes te vinden wat nog niet zo makkelijk is. Ik heb de schroefjes maar gelaten voor wat het is en dan moet je zorgen dat de kabel van de ventilator precies goed zit en dan kun je hem weer vast klikken! Het duurt hooguit een kwartier om dit te doen maar als je de HDD kooien eruit haalt om de stof filters eruit te halen dan blijft die mount ook echt zitten!

Kwaliteit van voeding:

In geen enkele online shop ben ik er een tegen gekomen die een voeding mee levert. Ik vind ook dat de voedingen die meestal meegeleverd worden zijn vaak niet goed genoeg om een game systeem mee te maken.

Prijs:

Als het iets is dat mis is dan is het de prijs wel. Ik vind hem aan de hoge kant maar ik vind het wel dubbel en dwars waard!

Heb jij ook een Antec Nine Hundred Two?

Ik heb zelf ook deze kast en heb er een 5870 in op dit moment en die past perfect, echter met een 5970, moest ik de middelste HDD cage eruit halen om het te laten passen, dus een beetje een Tweaker kan het wel fixxen(zolang je maar niet meer dan 6 HDD gebruikt dan :/ )

en zou idd graag ook iets meer foto's willen zien en waarom je een gat in je Mobo traj hebt zitten ;), die zit er standaard niet :)
dus een 5970 past. Dat was precies wat ik wilde weten ^^ dankjewel:)

in tegenstelling tot de rest vind ik het overigens best een prima review. Niet de uitgebreidste, maar toch wat fijn extra materiaal om er bij te hebben.
redelijk korte review, zou eigelijk wel wat meer foto's van de binnenkant willen zien, achterkant etc
De kast weegt een zware 11,5 kilo.
Even in de natuurkunde leraar modus:
Bestaat er dan ook een lichte 11,5 kilo? ;)
En dan vergeef ik je het weglaten van de eenheid ;)
voor de langere kaarten had je dan beter de Antec Twelve Hundred gekocht.
Heb hier ene staan en ben er di tevreden mee
ja of je had- of je had-, zo blijf je bezig, dit soort reacties geven niet echt een toegevoegde waarde.
ik vind het ook inderdaad jammer dat er met mijn venomous x koeler er geen fan meer in de zijkant past erg jammer voor een gamecase maar verder was het leuk wat plaatjes van de inbouw mogelijkheden te zien
Op verzoek zal ik mijn foto's nog wat verbeteren en nog wat andere laten zien
Heb zelf ook deze case en heb gewoon een frontkooi eruit gehaald en nu zit er een Gigabyte GV-R797OC-3GD op de langste die je kunt krijgen zowat maarja:)
en ja i know 6 jaar later:)