LG Optimus GT540 Zwart - Reviews

Specificaties 3" • 480x320 • 256MB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

LG Optimus GT540 Zwart Review

plimboy 27 oktober 2010, laatste update op 24 september 2012, 1.804 views

LG Optimus GT540 Zwart

Pluspunten

• Android
  • LG skin
  • Goedkoop

Minpunten

• Resistief scherm
  • Touchknoppen
  • Loopt niet soepel

In de verpakking
- Headset met microfoon
- Lithium-Ion Batterij 1500mAh
- Handleiding

Uiterlijk
Over smaak valt niet te twisten zeg ik maar altijd, de vormgeving van de telefoon is vrij standaard maar maakt zichzelf uniek door de ronding aan de boven- en onderkant. De knoppen zitten anders dan bij andere smartphones, zo zit de zoek-knop aan de zijkant van het apparaat en zijn de 'menu' en 'back' knoppen aanraakgevoelig. De behuizing is van plastic dat op brushed aluminium moet lijken. Het 3'' scherm met een resolutie van 480x320 is een stuk beter dan die van andere buget smartphones.

Bediening
In het begin was het wel even wennen aan de positionering van de knoppen, misschien komt dat ook omdat dit mijn eerste smartphone is. De fysieke knoppen werken goed, ook de volumeknop is makkelijk te bedienen tijdens het bellen. De twee aanraakgevoelige knoppen werken iets minder goed, ik moest er harder op drukken dan dat ik gewent ben van touchknoppen.
Het resistieve scherm is een minpuntje van deze telefoon, het werkt gewoon niet zo lekker als een capacitief scherm. Je moet wat harder drukken, maar dat went op een gegeven moment. Met een stylus is dit scherm wel heel goed te bedienen.

Android
De LG gt540 draait standaard op Android 1.6, LG heeft aangekondigd een update naar 2.1 uit te brengen eind dit jaar. Zelf vind ik Android niet een besturingssysteem dat ik iedereen kan aanraden, je moet wel een beetje verstand hebben van zaken om overweg te kunnen met Android. De LG skin die er standaard op zit is echt goed, ik heb eigenlijk nog geen betere skin gevonden.

Prestaties
Deze LG loopt echt als een trein, het scrollen gaat super vloeiend en de apps starten binnen 'no time' op. De 3M camera is niet geweldig, je kan er in een goed belichte omgeving wel een leuk fotootje mee maken maar daar houd het ook bij op.
Het bereik en de snelheid van Wifi is normaal ten opzichte van andere telefoons. Het gps ontvangst is goed, het werkt buitenshuis eigenlijk altijd. De FM ontvanger is ook goed en werkt zowel binnen- als buitenshuis.

De LG gt540 is een telefoon die ver boven andere budget smartphones uitsteekt. Op het resistieve scherm na vind ik dat deze telefoon te vergelijken valt met de duurdere smartphones van dit moment.
"Veel telefoon voor weinig geld."

Heb jij ook een LG Optimus GT540 Zwart?