NZXT Guardian (ATX, 400W, Zwart) Review
Ten eerste is het een erg mooie kast. De zijkant is naar mijn mening mooi vormgegeven met een soort vlammen. Hierbij zitten de drivebays netjes achter het zwarte paneel en zie je ze bijna niet, ook wat betreft kabel wegwerking kun je de kabels mooi achter het zwarte gedeelte wegwerken (zoals draden van fans).
Ondertussen heb ik de kast al zeker 3 jaar in gebruik. Hij is al meegeweest naar enkele lanparty's wat hem niet zo goed heeft gedaan, bij vervoer is de kast een klein beetje krom geworden. Helaas maar niks aan te doen. Het grote nadeel is wel dat het plexiglas soms tegen het metaal aan trilt. Ook het deurtje is niet helemaal geweldig. Het klinkt namelijk een beetje erg naar goedkoop plastic. Jammer dat het deurtje niet iets zwaarder...
Pluspunten
uiterlijk koeling schroefloze instalatie
Minpunten
koeling achterkant meegeleverde ventilatoren
Eindoordeel
Ondertussen heb ik de kast al zeker 3 jaar in gebruik. Hij is al meegeweest naar enkele lanparty's wat hem niet zo goed heeft gedaan, bij vervoer is de kast een klein beetje krom geworden. Helaas maar niks aan te doen. Het grote nadeel is wel dat het plexiglas soms tegen het metaal aan trilt. Ook het deurtje is niet helemaal geweldig. Het klinkt namelijk een beetje erg naar goedkoop plastic. Jammer dat het deurtje niet iets zwaarder is gemaakt.
De standaard bijgeleverde fans beginnen na een half jaar toch aardig lawaai te maken deze zijn dan ook na een jaar gebruik vervangen door een stuk stillere fans. Vooral een stille fan aan de zijkant is aan te raden aangezien een lawaaiige alleen maar meer lawaai maakt door het meetrillen van het plexi/metaal.
Nog een klein nadeel is de achterkant van de kast, Deze heeft een z-hoek in het midden van de koelplaatsen. hierbij komt dan wel een handig kastje waar je de koelers in kunt klikken en dat weer vastklikt in de kast, Maar ik heb toch liever een gewone platte achterkant. Aangezien de kast toch al wat oud is zitten er helaas geen 120mmfans in en alleen maar 80mm fans.
Ondanks deze problemen blijft het een erg fijne kast. De schroefloze instalatie. Het mooie design. En met alleen een voeding als warmte afvoer en aan de zijkant een koeler die lucht afvoert blijft de kast erg koel. Mijn cpu fan is sinds kort kapot gegaan en zelfs nu met pasieve cpu koeling blijft de kast erg koel. (amd3200+ maximaal 50 graden). Tijdens de hete zomer toen de cpu fan nog wel werkte en de omgevings temperatuur tussen de 35-40 graden lag kwam alles niet boven de 45-50 graden uit. wat betreft koeling is het dus een uitstekende kast.
Ook de ledjes aan de voorkant zijn leuk om te zien deze lopen elke 5-10 minuten een compleet programma door van verschillende effecten.
-- 22 juli 2007, kast is met pension gegaan. Vervangen door een NZXT Zero
Heb jij ook een NZXT Guardian (ATX, 400W, Zwart)?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (4)
Je had veel beter een Antec SLK3000B kunnen kopen met een losse A-merk voeding. Dan had je een beter afgewerkte kast gehad met 1mm SECC staal ipv dat koekblik materiaal & had je nu nog een perfecte rechthoekige kast gehad ipv een gedeukte
Met een dergelijke kast moet je altijd concessies doen, deze zijn zo goedkoop dat er ergens wel op bespaard wordt.
Desondanks een OK review
Ik zou hem namelijk graag ook willen kopen maar hij is niet in Nederland te koop (lijkt erop)
Toch bedankt
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn