JBL Creature III Review

steff261991 26 oktober 2010, 3.582 views

JBL Creature III

Pluspunten

• Compact
  • Design
  • Geluid

Minpunten

• Korte Kabel stroomvoorziening

Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 5
Review van de JBL III Creature.

Heb hem gister besteld bij Icentre en vandaag binnen gekregen.
Ben meteen aan de slag gegaan.

Waar wil ik overpraten?
-Waarom de JBL III Creature..
-Icentre
-Unboxing
-Geluid

Ten eerste waarom de JBL III creature, ik zocht een 2.1 stereo set die een modern design had. En die bovendien ook nog fatsoenlijke geluiden kan produceren voor een set rond de 100 euro. Ik hechte vooral waarde aan dat design en ik moet toegeven ik zag de JBL III en ik was meteen verkocht, vond het design prachtig. Maar omdat ik ook fatsoenlijke audio prestaties voor ogen had ben ik reviews gaan lezen.
De meeste van deze reviews gaven het beeld wat ik van de JBL III had een kleine compacte speaker set met een goed geluid. Helaas kwam er bij een paar ook uit dat ze het een mindere set vonden en liever de Harmon kardon soundsticks hadden. Ik moet toegeven die zien er ook prachtig uit. Alleen vond ik het prijsverschil van bijna 100 euro, niet opwegen tegen het voordeel.Ik ben tenslotte iemand die altijd heeft geleefd van goedkope speakers. En daarom heb ik gister deze speakers besteld.

Icentre.
Ook maar meteen een aardig woordje over de premium reseller, ze waren zeer snel en hielde mij goed op de hoogte van de status. Dus niets dan lof voor het bedrijf.

Unboxing.
De doos was ingepakt in bruinpapier om zo niet te laten zien dat er een speakerset inzat.
De doos zelf is normaal, niet echt stevig. De onderdelen daarentegen zaten stevig verpakt en wel in 2 plastic lagen en nog 1 beschermende laag verpakt. zodat het oppervlakte niet beschadigd kon worden.
Er zat ook een zeer beknopte handleiding bij. alles zat mooi ingepakt in doosjes of plastic.
Wat zit er dan allemaal in de doos?
- Subwoofer
Zitten 2 draaiknoppen op voor bass en Treble)
- 2 KLEINE speakers (ze zijn echt klein XD) (Op de rechter speaker zit de volume regelaar. dit zijn 2 knopjes die met touch werken.)
- 3.5 naar 3.5 mm audio jack plug
- adapter ( de kabel hiervan is echt kort dat is een minpunt)

Geluid:
Ik stond er echt versteld van toen ik voor het eerst wat afspeelde wat een geluid en bass komt uit dit apparaat ik vond het echt super. de bass vind ik zelf heel erg helder en laag. ook het geluid kan tot grote hoogte gaan. ik ga niet teveel over het geluid praten omdat ik zelf er niet echt in zit, en dus ook niet goed kan redeneren wat echt goed geluid is voor mij is het supergeluid.

Hieronder nog een paar foto's, hoop dat jullie hier wat aan hebben ik ben er blij mee :)

• Dell Studio 1558
  • iPhone 4

Heb jij ook een JBL Creature III?

Als je zo positief over icentre bent, misschien leuk om daar een positieve shopreview achter te laten? Kunnen ze wel gebruiken zo te zien :P

Ben geneigd om toch voor de Creative T40 te gaan.
Gewoon simpel 2.0 en een prima geluid.
Ik wil overstappen op een 2.1 systeem met een goed geluid.
Dit setje spreekt me wel aan, vanwege de kwaliteit en de looks.

Zeker na het lezen van deze review ben ik verkocht. :)

Ik heb de subwoofer van mijn huidige systeem nu op een aparte plank ONDER mijn bureau staan.
Voor deze vind ik het eigenlijk zonde om hem uit het zicht te zetten.
Hoe heb jij hem staan en/of heeft iemand een idee waar je deze het beste kan wegzetten voor het beste resultaat?
Ter info: Ik heb een aparte computerkamer (klein...2x3 ongeveer).
Beste santhos,

Qua resultaat weet ik het niet zo goed, het probleem is dat je als je hem op het bureau hebt staan en je de bass vol open hebt staan dan trilt het wel een beetje. De installatie zelf heb ik geen problemen mee en werkt nog altijd goed.

als je nog meer informatie wilt DM dan even ;)