Viewsonic VP2030b Review

jochem17 7 augustus 2006, 237 views

Viewsonic VP2030b

Pluspunten

• helderheid, contrast, scherpte
  • kleuren
  • valt goed mee te gamen, ghosting acceptabel
  • films ook ok - het blijft lcd natuurlijk.
  • zeer stevig gebouwd, ergonomisch uitstekend
  • 1600x1200!

Minpunten

• lomp grote voet

Heb de monitor nu een week in bezit en ben goed tevreden. Zeer scherp - het allersterktse punt van deze monitor. Mooie kleuren ook. Kleurechtheid heb ik geen verstand van maar gehoord dat ontwerpers graag met dit beeldscherm werken. Prettig/rustig voor de ogen, hoewel bij avondlijk licht contrast/helderheid wat getemperd moeten worden.

Weinig ghosting als ik het goed heb. Valt prima op te gamen in elk geval. Het blijft wel tft natuurlijk, dus perfectie op dit vlak is er niet (maar bij welke lcd wel? de NEC LCD20WGX2 wellicht: http://www.widescreengami...orum/viewtopic.php?t=3208)

(Voor de specialisten - en anders is er google: de vp2030 heeft geen, of geen merkbare input lag, iets waar bijvoorbeeld de Samsung 215TW in vrij ernstige mate last van heeft.)

1600x1200 is echt geweldig fijn. Veel ruimte op de desktop! mijn andere monitor (een vp171b van Viewsonic) is een postzegeltje.. Fysiek formaat valt me uiteindelijk mee. De voet is wel lomp. Ergonomie van het apparaat is heel erg goed. Aan alle kanten soepel verstelbaar/draaibaar.

Pixel policy van Viewsonic is soepel (1 lichte pixel 'allways on' op een donkere achtergrond = ruilen). Zelf geen gebruik van hoeven maken.

Bij elkaar: een aanrader.

Heb jij ook een Viewsonic VP2030b?