Specificaties 32" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Panasonic Viera TX-L32D25 Review

PanaLover 1 juli 2011, laatste update op 22 januari 2012, 3.779 views

Panasonic Viera TX-L32D25

Pluspunten

• Mogelijkheden, gebruiksgemak en kwaliteit.

Minpunten

• Géén.

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Sinds een week heb ik de Panasonic TX-L32D25 in mijn bezit.

Dit is één van de vele ontvangst mogelijkheden: DVB-T (HD) Digitenne, DVB-C (Ziggo gecertificeerd), DVB-S(2) Satelliet en analoge ontvangt.
Vanwege de steeds meer gebruikte MPEG4 standaard (SD en HD) en het overlijden van mijn CRT TV heb ik besloten om een LED TV met satelliet ontvangst te kopen ipv een LED TV en een losse satelliet ontvanger.
Verder beschikt de TV over een SD kaartlezer en de mogelijkheid om een externe HDD of USB flash aan te sluiten voor opnames. (Nog niet getest)

Het automatisch zenderzoeken op de satellieten gaat heel gemakkelijk, de TV herkent zelf de diseqc en de satellieten (Astra 1 en 2) en hoe die geschakeld zijn (AA en AB). De Nederlandse HD zenders worden automatisch als eerste in de programmalijst gezet, gevolgd door de andere HD zenders en vervolgens de SD zenders (totaal 30 minuten). De TV zoekt ook naar nieuwe zenders, en zodra die er zijn volgt er een melding met de vraag om die aan de zenderlijst toe te voegen (10 minuten voor 150 zenders).
De TV werkt met de orginelen Canal Digitaal en de Aston (met LED) CI module. De UCAS module werkt niet samen met de TV. De Aston module heeft nagenoeg geen vertraging met het zappen, de CD module heeft een kleine seconde nodig. Het instellen van favourieten is een eitje.

Een andere feature is Viera Cast. Dit is de mogelijkheid om het internet op te gaan. Eurosport, Youtube en Skype behoren tot de mogelijkheden. Voor skype kun je een webcam (accessoire Panasonic) aansluiten.

Standaard is het beeld niet om aan te zien, maar na wat instellingen in het beeldmenu is er een heel net resultaat makkelijk realiseerbaar. Ik heb dat gedaan met de THX beeldinstellingen die je op veel Disney/Pixar films kunt vinden. Finetunen met een professioneel test apparaat zit nog in de pijplijn.
Per bron (3x HDMI, 2x SCART, componenten, composite, DVB-T, C en S zijn de beeldinstellingen apart in te stellen!

De TV is via HDMI ARC aangesloten op een Onkyo TX-SR508 AV Reciever. Met daaraan een Onkyo BD-SP308 Blue Ray speler en een ICIDU mediaspeler. De gebruikte HDMI kabels varieren van budget tot Monstercable. Alle aangeboden formaten worden netjes weergegeven op de TV.

Via SCART s-video is een Topfield TF5510PVR satellietontvanger aangesloten, de beeldkwaliteit (SD) is prima.

De menustructuur is op het eerst wat onlogisch, maar later wijst het zich vanzelf. De AB werk qua layout prima.

Opdate 01-07-2011:

Aangezien de TV nog steeds te koop is, is een update wel zinvol.
Opname mogelijkheid:
Ik heb de opname mogelijkheid getest met een externe HDD van WD 500 GB. opname via timer en EPG eenvoudig in te stellen.

Er is WEL mogelijkheid om geprogrammeerd op te nemen op vaste dagen en tijden in tegestelling tot wat ik eerder beweerde.

Géén knipmogelijkheid voor het verwijderen van reclame. Wel dezelfde beeldkwaliteit als de live uitzending. ook de mogelijkheid van REW LIVE werkt prima. Met deze functie kun je de uitzending pauseren, koffie zetten en dan weer verder kijken. De HDD heeft een spin down funcie die in combinatie met de TV ook goed werkt.

Gevoeligheid Satelliettuner:
De satelliet tuner is heel gevoelig, als de topfield en de Dreambox satelliet tuners te weinig signaal (64% volgens de Dreambox) hebben op de beelden te kunnen weergeven, dan toont de TV wel beeld!

Veranderingen t.o.v. eerste review:
Pixel defecten: nul komma nul.
Prijs: veranderd van voldoende in goed. De prijs is niet minder geworden, maar wat je ervoor terug krijgt ben ik meer gaan warderen.
Inbrand gevoeligheid: Géén inbranding zichtbaar.
Aangesloten apparatuur: Dreambox DM500+ en WD Elements 500GB zilver.

Deze LED TV is ook verkrijgbaar in een luxere uitvoering: TX-L32D28E, deze uitvoering heeft wat ,meer afspeelmogelijkheden, en soms nog goedkoper.

• Onkyo TX-SR508 AV receiver
  • Onkyo BD-SP308 Blue Ray speler
  • ICIDU Multimedia player
  • Topfield TF5510 PVR STB
  • Canal digitaal CI module
  • Aston CI module
  • Dreambox DM500+ Satelliet ontvanger
  • Western Digital WD Elements 500GB Ext. HDD

Heb jij ook een Panasonic Viera TX-L32D25?

@ reijndert. De vierelink werkt prima samen met de onkyo. Als een (HD) zender een dolby 2.0 geluidsignaal heeft, dan schakelt de onkyo automatisch op dolby. Wanneer een stereo zender gekozen wordt, dan schakelt de onkyo over op stereo. TV uit betekent ook onkyo uit. Ideel dus (voor mij).

@ Marcel. Ja free ta air (satelliet) signalen inclusief sommige duitse HD versies wordt goed weergegeven.

@all Binnenkort volt er een update met ervaringen tot nu toe.
Hoi,

Ik zie 2 CI module's staan in je opsomming.
Kun je DVB-S en DVB-T gebruiken zonder het wisselen van kaart/Cam-module?
(kortom hoeveel sloten heb je tot je beschikking?)

Mvg Robert

[Reactie gewijzigd door ookfake op 6 mei 2011 23:22]

@Marco

Ik heb op de TV de HDMI kabel aangesloten op de aansluiting met ARC (Audio Return Channel), op de receiver op een HDMI OUT aansluiting. Als je op de AB va de TV Vierra Link kiest, kun je het heluid via de TV of via de receiver laten lopen. Suc6!

Maurice
Hoe werkt de integratie met de Onkyo / Viera Link ?
Heb je hier nog negatieve punten kunnen ontdekken?
Hi,

Ontvang je ook free to air kanalen met dit toestel?

Marcel
@ Robert

Hoi,

er zit 1 slot voor een module in de TV.

Grt Maurice
Hallo

Ik heb een Panasonic TV (YX-P50VT30E) en Onkyo TX-NR509.

Vermoed dat de aansturing gelijk zal zijn.

Ik krijg de koppeling echter niet werkende, Kan je wat meer info geven over de instellingen ?

Met vriendelijke groet,

Marco