Specificaties 2,2" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia 6700 classic Chrome Paars, Zilver Review

mol99 25 oktober 2010, 1.013 views

Nokia 6700 classic Chrome Paars, Zilver

Pluspunten

• Mooi design, platte telefoon
  • Lange accuduur
  • Betrouwbaar
  • Goede camera

Minpunten

• Navigatie werkt niet zonder internet
  • Geen 3.5 mm aansluiting of micro USB aansluiting
  • S40 is een beperkt OS waar niet veel Apps voor zijn vergeleken met bijvoorbeeld S60

Waarom een Nokia 6700
Ik wilde graag een mobiele telefoon die goedkoop, betrouwbaar, er mooi uitzag en die vooral gericht was op bellen en sms'en. Navigatie wilde ik ook graag maar was niet strikt noodzakelijk. Uit kostenoverwegingen wil ik op dit moment geen mobiel internet. Vandaar dat ik geen touch screen wilde, ik heb er niets tegen maar traditionele toetsen vind ik toch wel een voordeel hebben als je geen groot scherm nodig hebt.
Zo kwam ik uit bij de Nokia 6700, ik vind hem erg stylish en plat als ik hem in mijn broekzak heb. Hij heeft geen toch screen maar toch een redelijk scherm.

Bellen, sms'en en betrouwbaarheid
Voor bellen voldoet hij prima al had ik toen ik nog firmware 10.XX gebruikte weleens het probleem dat anderen mij ineens niet meer konden horen (1 op de 20 gesprekken ongeveer). Nu ik firmware 13.10 gebruik is dat probleem gelukkig verholpen. SMS'en gaat prima, er is alleen één vervelende eigenschap. De backspace zit op dezelfde knop als de uitknop, als ik hier kort op klik dan gaat hij terug naar het beginscherm en staat je sms bij concepten. Als je er op let gaat het minder vaak mis maar het gebeurt nog wel regelmatig.
Ik vind het een hele betrouwbare telefoon en een voordeel is dat de batterij lang meegaat ook bij veel en lang bellen en sms'en. Het design vind ik nog steeds erg mooi maar een nadeel vind ik dat rechtsboven het - knopje dat gebruikt wordt om hem zachter te zetten al verdwenen is. Ik ga er normaal mee om en heb de 6700 nog maar een paar maanden :S

Navigatie, camera en aansluitingen
Navigatie werkt niet als je geen internet hebt. Dit toestel heeft A-GPS, toen ik hem kocht wist ik niet dat dit betekende dat je GPS hebt wat wordt ondersteund door internet. Ik lees vaak dat je bij A-GPS wel verbinding krijgt met satellieten maar dat het langer duurt. Ik heb nog nooit mijn locatie met behulp van een satelliet kunnen bepalen, ook niet na een kwartier in de tuin leggen. Je kunt wel gratis de maps downloaden en zo je route plannen etc maar ik kan hem dus niet gebruiken als TomTom.
Over de camera ben ik wel heel erg tevreden, hij maakt goede foto's, de kwaliteit is uitstekend ook op een monitor en bij het afdrukken.
Wat ik verder nog een klein nadeel vind is dat er geen 3.5 mm audio aansluiting aan zit waardoor je niet vrij bent in je keuze van oordopjes. Nou heb ik al een MP3 speler dus dat is voor mij niet zo'n probleem maar als je deze telefoon ook als MP3 speler wilt gebruiken vind ik dit wel echt een beperking. De telefoon heeft ook geen standaard micro USB aansluiting maar Nokia's eigen aansluittype, nu wordt er een kabel bijgeleverd waardoor het wel aan te sluiten op de USB poort maar alleen met een Nokia kabel.

OS
Op het toestel draait S40 wat een versie van Symbian is met beperktere opties. Er worden vooral minder apps voor geschreven dan voor S60 en andere mobiele OS'en wat je in je keuze beperkt.

Al met al ben ik tevreden over deze telefoon vooral met oog op de redenen die ik had om hem aan te schaffen en zou ik hem zo weer kopen.

Heb jij ook een Nokia 6700 classic Chrome Paars, Zilver?

Je bent wel een van de gelukkigen die geen kapotte processor hebt :) ( freezes/uitvallen/uitvallen tijdens bellen/niet meer aan willen gaan of (n wat minder erg probleem) opeens een bijna zwart met wat rood LCD ).. * sebbie1989 knows as being a Nokia repairer
't Zal niet vaak voorkomen dat niet kapotte Nokia's ter reparatie worden aangeboden...

Heb twee 6700c's in bezit en nog nooit problemen mee gehad, en de navigatie werkt wel degelijk zonder internetverbinding (voor een snellere GPS-fix kan internetondersteuning helpen, maar dat is optioneel).
Mmm, dan heb ik inderdaad geluk. Ben blij dat ik mijn bon nog heb nu ik dit lees :P
Ruilen zal toch niet gaan, maar je behoud met de bon natuurlijk wel je 24 maanden garantie op mankementen die je niet zelf hebt veroorzaakt!
Bouwkwaliteit 'voldoende'? Ik ken eerlijk gezegd geen telefoon die een betere bouw kwaliteit heeft.
Dat is omdat mijn volume knopje verdwenen is terwijl ik er geen gekke dingen mee doe. Ik weet niet of het een veel voorkomend euvel is maar daarom vind ik de bouwkwaliteit daarom dus niet zo goed.
normaal gezien is deze goed in mekaar geklikt en kan de volume key(s) niet zomaar verdwijnen. Zit klem tussen 2 covers en de rand is met 6 schroefjes vastgezet.. Deze is dus gevallen of gestoten. kwa bouw is deze sterk, maar ik zou deze echt niet aanschaffen :)