LG HB45E Review

MartijnAbel 25 oktober 2010, laatste update op 25 oktober 2010, 3.933 views

LG HB45E

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Instelmogelijkheden lekker basic
  • Bouwkwaliteit
  • Features(Wifi, Ethernet,MKV ondersteuning e.d.)

Minpunten

• Router tig keer moeten resetten voordat de LG set ook maar enige vorm van netwerk herkende, al kan dat natuurlijk ook een routerprobleem zijn ipv home cinema set.

Geluidskwaliteit Score: 5
Na een aantal maanden geleden een LG 37LD450 gekocht te hebben, was ik de slechte geluidskwaliteit zeer zeker zat bij het kijken van films of het luisteren van muziek.
De stereo is er namelijk niet meer, dus ben je dan al gauw op de TV/PC aangewezen, maar de TV viel snel af door de lage geluidskwaliteit.

Het leek mij dus gauw de tijd om iets beters aan te schaffen en na een dikke maand bij mij op het werk kon het er zeker wel af :D

Nou wil ik ook niet teveel uitwijden, dus ik ga het maar eens over het product hebben waar het uiteindelijk om gaat;

UITPAKKEN:

Hoewel ik verwacht had dat het spannender zou zijn om de doos uit te pakken viel me dit toch enigzins tegen...
ik mijzelf natuurlijk als een malle op de doos gestort, terwijl pa, die ik een bak koffie in de handen had gedrukt, zat te genieten op de bank.
eerst de console, daarna de sidespeakers(die toch wel verdomde mooi zijn) en daarna de subwoofer waar je iemand mee dood kan gooien.
ik kon moeilijk zo a-sociaal zijn om pa ongezellig alleen te laten zitten op de bank, dus de doos maar even aan de kant geschoven.

INSTALLATIE

na diezelfde avond nog even gezellig een bakje koffie gedaan te hebben met pa, de volgende dag maar begonnen met de installatie.
wel gewacht op de vriendin natuurlijk, want ja, die heeft natuurlijk ook inspraak(soms iets teveel) over de indeling en over wat wel of niet "mooi" is :P
de installatie ging vrij vlot, zelfs heel erg vlot al zeg ik het zelf.
de set stond vrij snel te plek, het was alleen even schuiven met de componenten om een zo mooi en strak mogelijk geheel te krijgen(***formaat van de upc decoder)

SOUND

Nu komen we natuurlijk bij het belangrijkste van een home-cinema set, het GELUID! :D
werkelijk fenomenaal! dat voor een 2.1 set!
een wonderbaarlijke vooruitgang t.o.v. de standaard LCD TV speakers, al was dat wel logisch natuurlijk.
het hele geburen is makkelijk zelf te regelen en in te stellen, dus zelfs mensen emt 2 linkerhanden, kom maar tevoorschijn, want dit is zeer makkelijk te noemen!
heb tevens de Youtube functie even uitgeprobeerd, en ook daarvan was de geluidskwaliteit gewoon netjes te noemen, al is de kwaliteit door de compressie er niet beter op geworden.

FUNCTIES/FORMATEN

De functies/instelmogelijkheden van deze set zijn zeker niet eindeloos, maar toch ook zeer zeker meer als zat.
bass, treble, EQ, etc is gewoon makkelijk en goed in te stellen.
tevens is ook de zwaarte van de bass in te stellen via een schuifbalk, wat zelfs voor de niet techneuten onder ons zeer goed te doen is! :D
de set ondersteunt alle reguliere formaten qua afspeelmogelijkheden, dus denk daarbij aan DIVX/XVID,MP4,MP3,WAV,WMA,MKV etc...
het mooie is natuurlijk dat de set USB support heeft, en er dus gewoon externe HDD's en usb sticks aangesloten kunnen worden dmv de usb ingang aan de voorkant.
tevens is het zeer handig dat deze speler MKV files slikt of waren het snoepjes :D
de speler beschikt ook nog over 3 leuke internet functies; Youtube, Picasa en Accuweather, wat gewoon leuke bijkomstigheden zijn.

volledige specificaties:

HB45E: Audio
Ingebouwde audio decoders: DTS-HD MA, DTS-HD, Dolby TrueHD, DTS, Dolby Digital, Dolby Digital +, Dolby ProLogic II
Gemiddeld vermogen: 400 W
Audiokanalen: 2.1

HB45E: Radio
Inclusief RDS tuner: Ja
Ondersteunde frequentiebanden: UKW/MW

HB45E: Optische drive
Ondersteund soort schijfjes: BR, DVD+R(W), DVD+R Double Layer, DTS-CD, CD-R(W)
Inclusief DVD speler/recorder: Speler

Kleur: Zwart

HB45E: Energie
Stroomverbruik (in standby): 0.8 W

DESIGN:

Dit was toch wel iets wat mij heel erg aansprak in de set.
zeer nette sidepeakers die toch enigzins een torenmodel hadden(wat zeer zeker nodig was gezien mijn tv meubel, waar ik geen kleine speakers op kwijt kon)
het leuke is ook nog eens dat de mediaconsole/bluray speler gekanteld kan worden, dus neergezet kan worden in een staande stand of een liggende stand en het schermpje draait daarbij automatisch mee.
de staande stand was bij mij not done, door de kleine tv meubel die ik heb staan, dus heb hem mooi liggend gepositioneerd in de meubel.
het leuke van de speakers is dat je het bovenste gedeelte kunt draaien en daardoor een meer ruimtelijk effect kunt geven aan het geluid.

tevens is de set door de EISA uitgeroepen als beste European HT Compact System 2010-2011 dus qua design en features zat eht op voorhand al wel goed :D

PRIJS:

prijs is vaak natuurlijk ook een speerpunt bij het kopen van een home cinema set. zit je te goedkoop, heb je vaak een set met weinig instelmogelijkheden en weinig diepgang.
zit je te duur, heb je zeer zeker goede kwaliteit, zowel bouwkwaliteit als geluidskwaliteit, maar is vaak de vrouw en de beurs wat minder blij met je dikke uitgaven.
ik heb deze set kunnen kopen voor 275 euro, wat zeer zeker een nette prijs is, aangezien de set een adviesprijs meekrijgt van 399 euro.

zeker een aanrader voor de mensen die eigenlijk niet verder willen gaan dan 300 euro!

Heb jij ook een LG HB45E?

Wel hier heb je er een paar.

Het is de volgende keer misschien handig om je review na te lezen. Volgens mij waren je gedachten af en toe sneller als je vingers.

Leuk verhaal over je vader maar hoort er eigenlijk niet in.

MKV files zelf uitgeprobeerd? Ik lees snoepjes, maar wat was de beeld- en geluidskwaliteit?

Energieverbruik gemeten of afkomstig uit de handleiding? Hoeveel stroom verbruikt de set bij gebruik?

edit typo

[Reactie gewijzigd door warlord01 op 25 oktober 2010 16:30]

dankjewel, hier heb ik tenminste wat aan :D
ahd wat sapjes gehad, dus mijn vingers waren af en toe sneller inderdaad haha...
zal de review later vanavond nog even aanpassen, in iedergeval bedankt voor je feedback! :D
ik heb graag wel dat als mensen stemmen op een review, dat ze dan even en reactie achterlaten waarom ze een bepaalde score geven, zodat ik, mocht de score slecht wezen o.i.d de review aan kan passen ;)

dankjewel!
mooi dat ik nu weet dat mensen graag stemmen en totaal geen feedback geven, begint het hier steeds meer op een kinderachtig FOK! forum te lijken.
dit is dus hierbij ook meteen mijn laatste review van een product dat ik aangeschaft heb, aangezien toch iedereen te laf is om te reageren als ze een bepaalde waardering aan een review geven.
Ziet er goed uit. Ben inderdaad benieuwd naar de MKV files en hoe het zit met ondertiteling.
Ik zit er ook over te denken deze aan te schaffen. Krijg volgende week de sleutel van mijn nieuwe huisje en dan is dit een mooi welkomstcadeau :9

Wat ik graag wil weten is hoeveel HDMI-ingangen je hebt. Ik heb zelf een PS3 en dalijk ook digi-tv van UPC. Beiden wil ik via HDMI laten lopen. Kan dit via dit apparaat? Of moet ik dan altijd dit apparaat aan hebben staan om te gamen of tv te kijken? Kortom, wat is de beste manier van aansluiten (PS3 en UPC via home-cinema naar tv of anders)?
Hoi, bedankt voor de review. Ik heb deze set sinds gisteren in huis en ben tot nu toe erg tevreden. Ik was ook benieuwd naar het afspelen van de MKV files dus bij deze even mijn ervaringen. MKV files stream ik full HD van mijn PC naar de speler. Loopt echt prima. Het gedeelte van mijn PC naar de router is draadloos. Hierdoor hapert het beeld wel eens maar dan moet ik mijn verbinding een keer resetten. Ik denk dat als ik het spul bedraad ik deze problemen niet heb. En waarschijnlijk helpt het ook niet mee dat ik de serie Earth in Full HD aan het binnentrekken ben terwijl ik stream naar de LG :)
Een mooie review die alle vlakken, meer dan oppervlakkig, beslaat. 4/5
Leuk dat je jouw vader in de review hebt betrokken, dat maakt het wat smeuïger en makkelijker/vlotter te lezen.
Graag mag ik één ding vragen: Kan deze home cinema set een ruim-kamervullend geluid produceren?
zekerweten ;) en dat zeg ik met de hand op mijn hart haha
genoeg vermogen en sattelietspeakers die te richten zijn in gedeeltes, dus dat komt zeker goed!
Beste Martijn,

Sinds enkele weken heb ik dit systeem ook in mijn bezit. Ik ben er ook erg tevreden over en sluit me volledig aan bij je review.
Ik zit echter nog wel met het volgende. Ik wil graag de speler aansluiten op internet, maar... mijn draadloze modem staat beneden, de speler boven (appartementen, dus ik kan geen draad trekken). De beschrijving geeft aan dat ik de speler bedraad moet aansluiten. Nu lees ik hier en daar wel dat het mensen lukt om 'm via een router aan te sluiten op internet. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit moet doen? (Dus mét modem beneden).

Dank!

Groet Rik