Corsair X32 32GB Review

dj1981 19 november 2010, 644 views

Corsair X32 32GB

Pluspunten

• prijs (vergeleken met grotere SSD's)
  • snelheid (vergeleken met harde schijf)

Minpunten

• snelheid (lijkt iets langzamer dan een Vertex)

bij mijn review van m'n OCZ Vertex 30GB kwam ik er achter dat je onder linux alleen een schrijftest kan doen als een schijf helemaal leeg is.

vandaar hier alvast een paar benches van de Corsair x32 die ik vandaag van een medetweaker heb overgenomen. Ervaringen volgen binnenkort.

De door mij aangeschafte SSD is overigens een paar maanden oud. Geen idee of dat de benchmarks be´nvloedt.

1) eerste benchmark valt een beetje tegen... vooral de schrijfsnelheid. Wellicht ligt het aan mn moederbord...

2) tweede benchmark, met sata controller op AHCI ipv Legacy levert iets hogere schrijfsnelheden op, maar langzamere leessnelheden

benchmark drie wordt een benchmark nadat ik de SSD volledig heb leeggemaakt. Moet daarvoor alleen eerst even eenlinux tootlje vinden...

update:
- heb de SSD uiteindelijk maar in gebruik genomen, dus de benchmark na volledig wissen of trimmen moet ik schuldig blijven.

over de prestaties kan ik kort zijn: die zijn voor mij meer dan voldoende. Opstarten lijkt net iets langer te duren dan met de Vertex, maar eenmaal opgestart blijven alle programma's vrijwel onmiddelijk starten. Tot nu toe dus zeer tevreden over de Corsair.

Heb jij ook een Corsair X32 32GB?

Reviews door de redactie

Wat raar dat je zulke grote afwijkingen hebt in minimum en maximum snelheden. met SSD's liggen die meestal erg dicht bij elkaar.

Ga je ook nog een vergelijking maken met je OCZ Vertex 30GB SSD?
yep, is inderdaad wel een beetje vreemd, vooral de eerste test.

een vergelijking met mn Vertex is wel te maken als je mijn review daarvan erbij pakt. De vertex haalde toen veel hogere leessnelheden (230 MB/s). Die SSD had ik overigens wel nieuw gekocht, de Corsair tweedehands. Het kan natuurlijk zijn dat er iets met de benchmark mis ging omdat er 2 SSDs en drie harde schijven tegelijk aangesloten waren, zal binnenkort nog eens testen.

Zoals gezegd is ie voor mijn gebruik snel genoeg, maar niet zo snel als de Vertex.